Hrvati gledaju televiziju više od šest sati dnevno i po tome su ispred njih samo Saudijci, objavila je međunarodna marketinška agencija ZenithOptimedia.
Saudijci televiziju gledaju 407 minuta dnevno, a slijede ih Hrvati s 377 i Rumunji s 340 minuta. Dalje su na popisu Litavci s 325, te Srbi i Amerikanci s po 300 minuta dnevno.
U istraživanje je bilo uključeno 65 zemalja svijeta, a prvih 20 zaokružuju Francuzi i Nijemci koji televiziju gledaju 240 odnosno 238 minuta dnevno.
ZenithOptimedia također navodi da je dnevna konzumacija medija na globalnoj razini od 2010. do 2014. porasla s 462 na 485 minuta dnevno. To se može zahvaliti porastu korištenja interneta na kojem ljudi provode 109,5 minuta na dan, gotovo dvostruko više nego prije četiri godine. Istodobno, vrijeme posvećeno tradicionalnim medijima palo je s 402 na 376 minuta dnevno.
Agencija u svojoj prognozi medijske potrošnje do 2017. predviđa da će se takav trend nastaviti. Do te godine vrijeme provedeno na internetu narast će na gotovo 145 minuta na dan te će udio korištenja interneta u ukupnoj medijskoj potrošnji skočiti s 12,9 posto 2010. na 28,6 posto sedam godina poslije.
I dok je internet potaknuo porast ukupne konzumacije medija, srozao je korištenje tradicionalnih medija. U konkurenciji s internetom najviše su izgubile novine koje se čitaju za četvrtinu manje nego prije četiri godine i časopisi koje se čita 19 posto manje. Za usporedbu, televiziju se gleda samo šest posto manje.
Unatoč tom relativno minornom padu gledanosti, televizija je ostala neupitno najpopularniji medij. Globalno je u prosjeku gledaju 184 minute dnevno.