istraživanje o navikama potrošača /

Hrvati baš ne i mare što jedu: čak 60 posto kupaca uopće ne razumije deklaracije

Sigurno vam se barem jednom dogodilo da ste kupili proizvod kojemu je istekao rok trajanja. Potrošači bi svaki put kada kupuju namirnice trebali paziti na deklaracije, ali istraživanje provedeno u šest hrvatskih regija nam kazuje da baš ne marimo što jedemo

19.11.2015.
22:40
VOYO logo

Koliko ste puta u dućanu zastali i provjerili baš svaki proizvod koji kupujete? Je li mu istekao rok trajanja? Ili koja je zemlja porijekla? 

U žurbi, potrošači često ne gledaju da kupuju proizvod koji možda više nije za konzumaciju. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Hrvati kao potrošači još moraju naučiti pravila igre jer njih 25 posto nikad ne čita rok trajanja, 60 posto ne razumije deklaracije, njih 10 posto konzumira hranu nakon isteka roka trajanja i samo 10 posto redovito čita deklaracije. Pokazalo je to istraživanje Agencije za hranu i Ministarstva poljoprivrede. 

"Definitivno su prošla vremena da se daje 100 posto povjerenje trgovcu da on brine o našem zdravlju i samim time je odgovornost na potrošačima", Igor Vujović, predsjednik društva 'Potrošač'. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Neki potrošači se toga i drže. Većinu, ipak, uglavnom zanima samo rok trajanja i ne pridaju preveliku pažnju deklaracijama. 

Sanja Kolarić Kravar iz Ministarstva poljoprivrede, koje je naručio ovo istraživanje, bila je gošća RTL Direkta.

Toliko smo pritiskali proizvođače zbog tih deklaracija, udruge potrošača osobito, pooštravali norme, a sada ispada da potrošače to zapravo uopće ne zanima? 

Nažalost, ovo istraživanje je pokazalo da hrvatski potrošači baš i ne čitaju deklaracije, a i ne razumiju dosta podataka. Upravo zato je Ministarstvo poljoprivrede zajedno s Hrvatskom agencijom za hranu i Prehrambeno-bilotehnološkim fakultetom napravilo ovo istraživanje, da vidimo koliko potršač čita i razumije deklaracije, i to će nam biti jako dobar indikator za edukaciju samih potrošača. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Neke su doista nejasne... Mnogima su problem i zapravo jako sitna slova na deklaracijama, ponekad trebate imati teleskop da pročitamo što piše. Zašto ne naredite da to bude lakše čitljivo? 

Uredba o informiranju potrošača, koja je stupila prošle godine na snagu, propisala je veličinu slova na deklaracijama, koja su sada 1,2 milimetra, ako da se već sada nalazi hrana tržištu koja ima veća slova. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kolarić Kravar nam je objasnila i kakva je razlika kada na pakiranju mesa ili neke konzerve piše "upotrijebiti do" i "najbolje upotrijebiti do", a što je rekla, pogledajte u video prilogu.

Superstar
NOVA SEZONA
VOYO logo