HDZ-ova kandidatkinja za zamjenicu gradonačelnika Zagreba Nikolina Brnjac predstavila je u utorak rješenja za sveobuhvatnu reorganizaciju prometnog sustava i primjene najboljih prometnih rješenja, među kojima je i povezivanje Zračne luke "Franjo Tuđman" s Glavnim kolodvorom, što je investicija od oko 350 milijuna kuna, koja bi se s 85 posto sufinancirala sredstvima Europske unije i izgradila za tri do četiri godine.
"Vidimo Zagreb kao grad održivog prometa i inovativnih prometnih rješenja. To podrazumijeva dugoročno prometno planiranje, reorganizaciju prometnog sustava i implementaciju najboljih prometnih rješenja", istaknula je Brnjac. Na konferenciji za novinare u prostorijama Gradske organizacije HDZ-a na temu prometa u Zagrebu, Brnjac je rekla da su ciljevi njihovog programa smanjenje prometnih gužvi i uskih grla, povećanje sigurnosti prometa i udjela javnog prijevoza i biciklizma te smanjenje onečišćenja uzrokovanih prometom. Istaknula je da Zagrepčani moraju brže i sigurnije putovati, a Zagreb treba slijediti primjere najbolje europske i svjetske prakse.
"Zagreb, gradovi koji su njegove veličine, ukoliko ne planiraju održivi prometni sustav susreću se upravo s problemima gužvi, zagušenja, prometnih nesreća, a što građanima uzrokuje financijske troškove, ali i trošak vremena, a u svemu tome bitan je aspekt - sigurnost", rekla je.
Istaknula je da se zbog toga u HDZ-u zalažu za projekte automatskog upravljanja prometom te projekte integriranog prijevoza putnika. Primjerice, građani bi mogli ostaviti automobil na jednom "intermodalnom stajalištu", odnosno čvorištu i dolaziti do željezničkog sustava te s njega prelaziti na autobuse ili tramvaje.
"Za sve to potrebna je jedna prijevozna karta i 'taktni vozni red', a to znači da je sve usklađeno, da nema gubitaka, nema čekanja, već je sve kontinuirani proces. A još uz automatsko upravljanje prometom, koje omogućava da se daje prednost vozilima javnog gradskog prijevoza, u odnosu na osobne automobile, vjerujem da će svi prepoznati koje su prednosti takvog integriranog javnog prijevoza", istaknula je Brnjac.
Kazala je i da je vrlo bitan aspekt i Zračna luka "Franjo Tuđman" te njezino povezivanje s Glavnim kolodvorom. "S obzirom da postoji željeznička infrastruktura od Glavnog kolodvora do Velike Gorice, ali ne postoji poveznica do same Zračne luke, pobornici smo da se iskoriste postojeći željeznički kapaciteti i doda željezničku infrastrukturu od šest do deset kilometara", objasnila je Brnjac. Rekla je da je riječ o investiciji od oko 350 milijuna kuna, koja se s 85 posto može sufinancirati iz EU sredstava, a 15 posto iz proračuna.
Brnjac je poručila da na taj način, HDZ nudi puno kvalitetnije i brže rješenje, u odnosu na sadašnji prijedlog da se Zračna luka "Franjo Tuđman" povezuje s Kvaternikovim trgom tramvajem. "Tramvaj ne može konkurirati željezničkom prijevozu po kapacitetu ni po brzini niti po bilo kojem drugom obliku", kazala je.
Dodala je da su ta prometna rješenja vrlo jednostavna te da samo treba imati dugoročno prometno planiranje te strateške projekte posložiti da budu na korist građanima i gospodarstvu.
"Ako se tako bude gledalo da su projekti u korist građanima, onda vjerujem da nećemo imati probleme s kojima se danas susreće grad Zagreb, da su ad hoc projekti, da prometni projekti koji se rade imaju na žalost više problema poslije u realizaciji, nego da nude neko kvalitetno rješenje za građane", rekla je Brnjac te poručila da je bitno da se gradovi grade za ljude, a ne za automobile.
Istaknula je i da je nedopustivo da Zagreb ima studentski kampus na Borongaju koji je prometno potpuno nepovezan s ostalim dijelovima grada, a u njega dnevno dolazi od 4500 do 5000 studenata.