Istaknuto je kako europski turisti, među kojima su i Hrvati, najčešće istražuju turističku ponudu putem pametnih telefona. Naime, po podacima stručnjaka, u čak 40 posto svih pretraga vezanih za Hrvatsku korišten je mobitel, što je u odnosu na lani porast od 71 posto.
Mobilne platforme model za pretraživanje
Nikola Jellačić, menadžer za turizam u Googleu, naglasio je da mobilna platforma postaje sve učestaliji model za pretraživanje.
"Radi se o tzv. mikrotrenucima, u kojima su sekunde bitne. Primjerice, ako vidite reklamu na televiziji za neko odredište, a uz sebe imate pametni telefon, šanse su velike da ćete odmah posegnuti za njime i guglati. Informacija mora biti prilagođena za pametne uređaje jer se inače izgubi taj trenutak", rekao je Jellačić.
Po statistikama, Hrvati najčešće žele putovati u Njemačku (15 posto) i Italiju (11 posto). S druge strane, turiste koji istražuju Hrvatsku najčešće zanimaju gradovi i znamenitosti u njima (58 posto), avionske karte (7 posto), hoteli (16 posto) i ponuda malih iznajmljivača (7 posto).
Ako ponude nema na internetu, smanjuje se šansa da će turisti doći
"Ako se ponuda ne nalazi na internetu, odnosno nije mobile ready, automatski se smanjuje šansa da će potencijalni turist posjetiti Hrvatsku, odnosno da će se odlučiti za bookiranje putovanja", dodaje Jellačić.
Po istraživanjima, i dalje su za Hrvatsku najzainteresiraniji Nijemci (17 posto), Talijani (9 posto) i Englezi (8 posto). "Putovanja su se drastično promijenila od pojave društvenih mreža. Primjerice, nekad je bilo bitno posjetiti sve svjetske znamenitosti ili Sedam svjetskih čuda. Međutim, danas nam inspiracija dolazi od slika i reportaža naših poznanika na Facebooku koji su objavili slike s putovanja.
Dakle, bitno je da svaka destinacija nađe neku udicu kojom će primamiti nove posjetitelje. Može to biti Eiffelov toranj u Parizu, usamljeni otok u Hrvatskoj ili čak slastičarna s najboljim sladoledom u regiji te da se pravilno reklamira na internetu", istaknuo je Doug Lansky, stručnjak za budućnost turizma.