Financial Times objavio je veliku priču o Mati Rimcu, a već u prvoj rečenici nazvan je europskim Elonom Muskom. Zajedničko im je to što su obojica proizveli revolucionarne električne automobile koji postižu rekordne brzine. Osim toga, Teslini automobili proizvode se u Kaliforniji, a Rimčevi se proizvode malo izvan Zagreba.
Usporedba s Muskom
Kada je Tesla 2008. godine lansirala svoj prvi automobil, Roadster, Elon Musk imao je tek 37 godina. Rimcu pak je tek 30 godina. Tesla je prošle godine proizveo 100.000 automobila, a ove bi se godine taj broj mogao utrostručiti. Rimčeva proizvodnja se može prebrojati na prste dvije ruke.
"Čast je biti uspoređen s njim, ali Tesla je puno veća tvrtka. Mogli ste nas tako usporediti i s Mercedesom", kazao je Rimac za Financial Times.
Rimac je pojasnio i kako je Musk osnovao tvrtku novcem koji je zaradio prodajom PayPala, dok je on počeo svoj biznis u garaži svojih roditelja. Ispričao im je kako je pretvarao jedan BMW u vozilo koje će imati pogon na baterije, a uz to će moći sudjelovati u utrkama.
Rimac Automobili su svoj prvi automobil predstavili u Frankfurtu na Auto Show-u i tada su primili narudžbe za osam vozila, a zadnja od tih narudžbi još se uvijek priprema. Njihov drugi automobil, C_Two, koji doseže maksimalnu brzinu od 415 km/h, bit će proizveden u 150 primjeraka, a svaki će koštati 2,1 milijun dolara, prenosi Financial Times.
Javljaju i kako su oko dvije trećine poslovanja Rimac Automobila zapravo proizvodnja baterija i motora koje isporučuju drugim proizvođačima automobila. Njihova tehnologija ima zavidnu listu klijenata, poput Aston Martinovih superautomobila ili Jaguara kojim su se na dan vjenčanja vozili Meghan Markle i Princ Harry, a imaju suradnju s Automobilima Pininfarina iz Italije.
VEZANE VIJESTI:
- Svijet oduševljen Rimčevom idejom: 'Sorry, Tesla - najbrži električni auto na svijetu se proizvodi u Hrvatskoj'
- 'Svaka ti čast Martine!': 20-godišnji mladić svojom upornošću oduševio Matu Rimca
- Musk mora dati ostavku i platiti 20 milijuna dolara globe
Električna tehnologija sve je važnija i velikim proizvođačima upravo zato što su prisiljeni razvijati baterije koje će služiti kao pogon automobilima, a sve kako bi smanjili štetne emisije plinova i tako se prilagodili zakonima koje donose Europska unija i Kina. Javljaju kako bi s vremenom tehnologija Mate Rimca mogla postati dijelom "svakodnevnih" vozila, budući da tvrtke poput Porschea dijele tehnologiju sa srodnim kompanijama poput Volkswagena ili Škode.
Ulaganja u tvrtku Rimac Automobili
Ovog lipnja, Porsche je uložio 18,7 milijuna eura u tvrtku Rimac Automobili te su stekli 10 posto udjela u firmi. U međuvremenu je Rimac dobio još 60 milijuna dolara kapitala te će uskoro dobiti još investitora što će rezultirati time da će Mate Rimac od osobe koja je imala 55 posto vlasničkog udjela postati manjinski vlasnik, piše Financial Times.
Pišu i kako je Rimčev cilj jednostavan. On želi proizvesti najbolji električni sportski automobil na svijetu.
Kada je imao 18 godina, kupio je BMW za utrke.
"Bio je to hrđavi komad smeća", rekao je. Kada je taj automobil eksplodirao na drugoj utrci, Rimac je odlučio od njega napraviti električni automobil najprije s baterijama s olovnom kiselinom, a potom i sa sofisticiranijim baterijama koje je naručivao iz Kine.
Dana 13. rujna 2011. godine Rimac je prvi puta predstavio svoj auto, a u roku od nekoliko dana gotovo je propao. U zadnjem stadiju pregovora s investitorima, postavili su mu zahtjev da posao preseli u Abu Dhabi. To je bio njihov uvjet da u tvrtku ulože 4,5 milijuna kuna. Bez tog novca tvrtka je bila u opasnosti od propasti, ali Rimac je odbio preseljenje.
"To je bila najbolja stvar koju sam napravio", rekao je.
Financial Times piše kako je Rimac i danas jedini proizvođač automobila u Hrvatskoj, a on je prokomentirao i tendenciju educiranih mladih da odlaze u Njemačku.
"Kada vidim sve ljude ovdje, koji rade s nama, vidim da bi većina njih bila izvan Hrvatske da nije ove tvrtke", zaključio je Rimac.
Upornost
Nakon što mu je propao posao s Abu Dhabijem, od lokalne banke dobio je kredit od pola milijuna eura. Da bi ga dobio, morao je pod hipoteku staviti sve, od prototipa automobila, intelektualnog vlasništva pa i brenda Rimac. Narudžbe za osam modela Concept One modela, od kojih je svaki koštao 1,2 milijuna dolara, pomogle su tvrtki da se održi. U međuvremenu, Rimac je dizajnirao i napravio električne prototipove vozila manje poznatih marki, a svaki od tih poslova je donio po nekoliko milijuna eura u tvrtku.
"Radilo se samo o pitanju opstanka. Nismo željeli biti profitabilni nego nismo imali drugu opciju za opstanak", rekao je Rimac.
Jedini veliki proizvođač automobila koji nikada nije posjetio Rimca je Elon Musk, vlasnik Tesle.
"Divim mu se", rekao je Rimac. "Mnogi su nas htjeli upoznati, ali ja to nisam htio. Želim prije tvrtku dovesti na određenu razinu, a u tome još nisam uspio", kazao je.
Iako tvrtka raste, ne planiraju povećati količinu vozila koju proizvode na više od 100, jer smatraju da će ih tad veliki proizvođači, koji su im i klijenti, smatrati konkurencijom.
Ispričao je i kako mu je inspiracija bio Nikola Tesla, a dodao je i kako bi, da naziv za svoju tvrtku već nije bio uzeo Elon Musk, on svoju tvrtku nazvao po Tesli. Još jedna opcija bila je VST, po formuli za brzinu.