''U studenom prošle godine televizija je jednostavno 'crkla'. Isprva sam mislila kako imam nekakav problem sa strujom u kući, premještala kabel iz jedne utičnice u drugu, jer sam smatrala da je jednostavno nemoguće da se jedan uređaj, i to ne neke no name marke, pokvari nakon dvije godine. Mojim roditeljima još uvijek radi televizor jedne poznate marke koji su dobili iz Nizozemske početkom 80-ih'' započela je svoju priču za Slobodnu Dalmaciju.
Nakon što se uvjerila da televizor stvarno ne daje nikakve znakove 'života', shvatila je da se mora obratiti ovlaštenom serviseru. Započela je potragu za jamstvenim listom, a kad ga je pronašla, nije mogla vjerovati - dvogodišnja garancija istjecala joj je sutradan, odnosno 18. studenog 2014. godine!
Kvar od 1.200 kn
''Bila sam u šoku jer sam bila uvjerena da su mi dali jamstvo na tri godine! Uz to sam morala brzo reagirati kako, u protivnom, ne bih plaćala troškove servisa. U prodavaonici gdje sam kupila TV su, srećom, bili ljubazni, pa su je isti dan poslali ovlaštenom serviseru u Zagreb'', ispričala je.
Poslije se pokazalo da je zatajila digitalna ploča, što je popriličan kvar, za čije otklanjanje serviseri traže oko 1.200 kuna.
Kako riješiti problem varanja potrošača
Problem tzv. programiranog kvarenja uređaja prepoznala je i Biljana Borzan (SDP), zamjenska članica u Odboru za unutarnje tržište i zaštitu potrošača Europskog parlamenta. Nedavno je, naime, zatražila od Europske komisije da joj odgovori na koji način se namjerava spriječiti varanje potrošača prodajom uređaja koji su programirani da se pokvare čim im istekne jamstvo.
''Logično je zapitati se kako su neki proizvodi iz sedamdesetih trajali i do 20 godina, a uređaji koji su sad na tržištu ne izdrže ni pet godina, unatoč napretku tehnologije. Nameće se stoga pitanje je li riječ o takozvanoj funkcionalnoj grešci, odnosno namjernom propustu u proizvodnji kako bi se kupce primoralo da kupe novi proizvod. Naravno, u takvoj situaciji potrošači nisu zaštićeni jamstvima'', kaže Biljana Borzan.
U prilog njezinoj tezi govore i podaci iz izvješća Europskog potrošačkog centra prema kojima je kvarenje kućanskih aparata u značajnom porastu posljednjih nekoliko godina. U odnosu na 2012. godinu, kad su pritužbe iz ovog segmenta zaštite potrošača iznosile 6,8 posto, lani je njihov udio u ukupnom broju žalbi skočio na gotovo 12 posto! Inače, kvarovi na uređajima drugi su najčešći razlog pritužbi potrošača na razini Europske unije, odmah nakon pritužbi na usluge aviokompanija.
Jeste li i sami imali problema u ostvarivanju svojih potrošačkih prava? Poslali su vam račun za koji nemate pojma da ste ga napravili? Nudili su vam staru ragu u zamjenu za smartphone koji je na popravku? Prebacivali su vas s korisničke podrške, na poslovnicu do servisera i natrag? Nisu htjeli priznati reklamaciju? Takva i slična iskustva javite nam na naš mail vijesti@portal.net.hr