EU KOMISIJA POKRENULA POSTUPAK PROTIV HRVATSKE, PRIJETE NAM DRAKONSKI PENALI: / Država je ružnim potezom zaribala putnike

Image
Foto: Borna Filić/PIXSELL

Direktiva Europske komisije o paket aranžmanima propisuje da putnici koji odbiju vaučere za otkazano putovanje imaju pravo na povrat novca u roku od 14 dana,

2.7.2020.
18:12
Borna Filić/PIXSELL
VOYO logo

Nakon što je Hrvatska uglavnom ignorirala pismenu opomenu Europske komisije, danas je pokrenut postupak zbog povrede prava koji bi, u konačnici mogao završiti i na Europskom sudu te biti okončan drakonskim novčanim kaznama, piše Jutarnji. Naime, Hrvatska je, uz Cipar, Češku, Grčku, Francusku, Italiju, Litvu, Poljsku, Portugal i Slovačku, nastojala vaučerima za putnike spasiti poslovanje svojih turističkih agencija i aviokompanija.

Image
UPLATILI STE PUTOVANJE NA KOJE NISTE MOGLI OTIĆI? /

Sabor je donio važnu odluku za vas, sada su na potezu agencije

Image
UPLATILI STE PUTOVANJE NA KOJE NISTE MOGLI OTIĆI? /

Sabor je donio važnu odluku za vas, sada su na potezu agencije

Beskrajno čekanje na povrat novca

No, time je prekršila odredbe članka 12. Direktive o putovanjima u paket aranžmanima Europske komisije, jer je omogućila agencijama i aviokompanijama da umjesto povrata novca, putnicima ponude vaučere. Uz to, preporuke Europske komisije u vrijeme pandemije koronavirusa su bile takve da su se vaučeri trebali nuditi jedino potrošačima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iako vaučeri nisu zabranjeni, čak štoviše Komisija je odobravala putničkim agencijama da ih nude na dobrovoljnoj bazi, propisano je da putnici koji ih odbiju mogu u 14 dana nakon otkazivanja putovanja dobiti svoj novac natrag. Hrvatska je omogućila putnicima istu stvar, ali tek 180 dana nakon datuma proglašenja prestanka epidemije. Podsjetimo, to se još nije dogodilo.

Pravila vrijede i u doba epidemije

Europska komisija upozorava da je to u suprotnosti sa strogim pravilima o povratu novca, koja trebaju vrijediti i u doba pandemije. Kao opomenu, poslala je svim navedenim zemljama pismo još 13. svibnja u kojem traži da prilagode svoju praksu izdavanja vaučera i povratka novca putnicima važećim europskim propisima. Izvršna direktorica Središnje europske udruge za zaštitu potrošača, Monique Goyens pohvalila je postupak Komisije naglasivši da je to dobra vijest za europske potrošače i da su brojne zemlje svoje putničke agencije željele spašavati na njihov račun.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo