Vlada iz rukava vadi posljednje aseve u blokiranju rasta cijena goriva, a dio trgovačkih lanaca upozorava da prava opasnost za hrvatsko tržište i potrošače prijeti iz potpuno drugog smjera - otežane opskrbe zbog očekivane blokade uvoza ruske nafte u Europsku uniju, prenosi Jutarnji.
"Već danas se suočavamo s nedostatkom dizela i benzina na tržištu. No, zbog embarga EU na rusku naftu očekuju se dodatni poremećaji u opskrbi i dodatni pritisak na maloprodajne cijene", poručuju iz Petrola.
Petrol je, uz Inu, najveći maloprodajni lanac naftnih derivata na našem tržištu, tako da njihove procjene ne valja shvaćati olako.
"U ovakvim uvjetima, u kojima je ponuda goriva ograničena, državno ograničavanje cijena umjetno potiče veću potražnju, a time i više cijene kad se one ponovno prestanu ograničavati", objašnjavaju. Prikladnom mjerom smatraju subvencije, i to na način koji ne ruši postojeće poreze i pristojbe.
Također, poručuju da je potrebno prilagođavati cijene na tjednoj bazi, a ne svakih 14 dana.
Podsjetimo, da Vlada nije dodatno intervenirala, od sutra bi pun spremnik u prosjeku dosegao i do 100 eura. Kroz smanjene marže i trošarine pokušava se pomoći građanima.
"Mi samo već jednom smanjili trošarinu za 40 lipa po litri benzina, sada za dodatnih 40 lipa, za dizel smanjili smo za 20 lipa i sada za dodatnih 20 lipa", kazao je premijer Andrej Plenković, a ministar financija Zdravko Marić tvrdi da ćemo od srijede imati blago snižene cijene na benzinskim crpkama.
Distributeri će se morati prilagoditi na te uvjete - iz Ine su poručili da će poštovati odluku Vlade.
Uredba će biti na snazi 30 dana, a nakon toga će se ponovno procijeniti situacija.