Nakon pune dvije godine tišine Pulom se danas opet zaorila sirena Uljanika. Oko 170 radnika vratilo se na posao jer je brodogradilište dobilo malu, ali značajnu narudžbu. Ribarica od 22 metra naručena iz Norveške označava novi početak za pulske brodograditelje.
Dvije godine od stečaja Uljanika poznati se zvuk danas opet zaorio gradom. S manje od 10 posto nekadašnje radne snage pulski se div ponovno budi.
Ponovno zažiljenje pulske brodogradnje
Ivica Pejić, voditelj cijevarske radionice kaže kako je "osjećaj je jako dobar, uvijek je za onog tko voli raditi osjećaj dobar pogotovo kad se vrati tamo gdje bi htio se vratiti, gdje nastoji pomoći da to sve skupa oživi".
Zasad su oživljeni strojevi za izradu novog broda, maloga za Uljanik, ali itekako velikog za Pulu.
"Tri godine nisu radile evo prva isporuka savijanja uspješno je napravljena", rekao je djelatnik na strojnoj obradi Mario Janković.
Među malobrojnima koji su vjerovali u novi početak nalaze se i članovi Stožera za obranu brodogradnje. Dvije su godine radili u tišini kako bi Ispunili obećanje koje su dali dok se Uljanik urušavao. "Nikad zbogom nego samo doviđenja i evo to se danas obistinilo i to mi je jako drago", kazao je Deni Širol, koordinator u proizvodnji.
Posebno je drago bivšim djelatnicima koji čekaju na zaposlenje. "Ljudi zovu svaki dan, čuli su već da su se neki njihovi kolege zaposlili i naša je želja što prije ih vratiti nazad, kako otvaramo koju radionicu tako ih zovemo i zapošljavamo", ispričao je rukovoditelj proizvodnje Mladen Krvopić.
Član Stožera za obranu brodogradnje Uljanik, Franko Belas, misli da će u bliskoj ako se ostvare planovi moći zaposli što više ljudi.
Iz Stožera je i novi direktor tvrtke Samir Hadžić. Iako nije zaboravio tretman koji su onda dobili od Vlade danas su se kaže stvari dosta promijenile. Hadžić kaže kako drugima želi uspjeh kakav je Uljanik imao i ponovno krenuo i da "budemo jaka hrvatska brodogradnja, a ne da se stalno vraćamo i tražimo neke škuže u prošlosti".
Od države su dobili mala, ali neophodna jamstva te obalu Uljanika
na kojoj bi pulska brodogradnja, iako u puno manjoj mjeri, opet
mogla zaživjeti.