Svakog dana s trake tvornice u Mraclinu kod Velike Gorice iziđe preko 2000 metara četvornih vrhunskih parketa i podova od kvalitetnog hrvatskog drva.
Tri od četiri letvice ovog parketa odmah odlaze u izvoz, najviše se radi hrast, a ovisno o kvaliteti, dimenzijama, završnoj obradi stoji od 50 pa sve do 800 kuna.
"Izvozimo preko 70 posto proizvodnje, glavna tržišta su nam Italija, Francuska, Engleska, također zemlje regije, bivše Jugoslavije, ali čak i u Rusiju, Azerbajdžan pa čak i do Japana", rekao je Filip Galeković, voditelj marketinga Galeković grupe.
Manji dio proda se u Hrvatskoj, a nešto možda i na Ambijenti - gdje je Filip jedan od čak 323 izlagača. Stigli su iz 25 zemalja, izlažu na 4 puta većoj površini nego lani. Parketi, vrata, prozori, materijali, drvo u energetici, namještaj. Najzanimljiviji noviteti smjestili su se u takozvani dizajn district.
"Dosad smo izvezli u tri konteinenta, odnosno Aziju, Ameriku i Europu. Cijena je približno kao i normalna kuhinja, samo što je komprimirana", rekao je Darko Špiljarić, direktor Dizzconcept (dizajnerska tvrtka).
Drvni sektor ostvaruje preko 10 posto ukupnog hrvatskog izvoza s preko milijardu eura. Umjesto trupaca, sve se više izvozi namještaj. No nedostaje radne snage. Problem bi mogao biti još veći. U idućih pet godina s pola milijarde kuna ulaganja - trebat će im još barem 1000 ljudi.