Ni najveći dravski vukovi ne mogu se prisjetiti kada je vodostaj ove nevjerojatne rijeke bio toliko nizak. Mi smo provjerili. Samo 48 centimetara Drava treba opasti da bi se izjednačio negativni rekord iz 2003.
Osim olupina brodova, ostataka mostova i građevina, na površinu je isplivao i problem, to što Hrvatska ne gospodari svojim dobrima. Pijeska i šljunka imamo previše, ali ga skupo uvozimo iz Srbije i BiH. Ondje gdje brodovi trenutačno ne plove, zaputio se Tin Kovačić.
Vodostaj rijeke Drave u Osijeku iznosi minus 120 centimetara. Razina vode je tako niska da su na pješčane sprudove Osječani krenuli u šetnju pasa, fotografirati se za društvene mreže, u sport i rekreaciju, a na površini rijeke pojavili su se impresivni prizori kostura davno potopljenih brodova koji kriju svoje priče i tajne.
"Širina rijeke Drave potpuno je prepolovljena pijeskom. Mjesto gdje sada stojim inače bi bilo vjerojatno sredina same rijeke. Iako izgleda uistinu lijepo i pomalo romantično predstavlja brojne probleme", kazao je Tin Kovačić za RTL Danas.
Jer čak je i struka morala pogledati u svoje bilješke i provjeriti kad je zadnji put Drava bila ovoliko niska. I našli su odgovor.
"Ako smo rekli da je danas minus 120, još 48 centimetara kad bi vodostaj opao, a to sad ne možemo sa sigurnošći reći da će se dogoditi, onda bismo izjednačili rekord iz 2003. godine. Posljedice ovako niskog vodostaja su najviše za, pretpostavljam, plovidbu", objasnio je Ivica Nađ iz Hrvatskih voda
Naime teretni brodovi i kruzeri od pijeska ne mogu ni proći a kamoli se okrenuti. S druge strane pijesak skupo uvozimo za građevinske poslove.
Ivan Anušić, HDZ-ov župan osječko-baranjski, kazao je:
"Prestajemo s uvozom istog tog pijeska koji se vadi s lijeve obale Dunava u Srbiji ili šljunka s desne obale Save u Bosni i Hercegovini kojeg uvozimo po 3 ili 4 puta skupljoj cijeni. A prijevoz i distribucija kroz naše županijske i državne ceste u potpunosti uništava našu infrastrukturu cestovnu, dok s druge strane naše gospodarske potencijale ne razvijamo jer smo zatvorili plovni put rijeke Drave."
No ova iznimka za vađenje pola milijuna kubika pijeska iz Drave u Hrvatskoj, govori župan, vrijedi samo za projekt koridora 5C i autoceste prema Mađarskoj. Za to se izvadila posebna dozvola, jer vađenje pijeska je zabranjeno unatoč tome što ga Drava neprestano nanosi, rekao je Anušić:
"Eksploatacija se ne dozvoljava iz jednog razloga a to je da smo u pregovaranju s Europskom Unijom rijeku Dravu stavili u 'Naturu 2000' i zabranili svaku aktivnost na području i pojasima rijeke Drave, Dunava, Save."
Rijeka Drava za dva dana slavi svoj dan, Međunarodni dan rijeke Drave. Hoće li je dočekati plovna barem jednim dijelom?
"I dok veliki brodovi i kruzeri čekaju da se vodostaj Drave podigne, mi čemo našu priču nastaviti jedinim mogućim plovnim sredstvom, a to je čamac."