1. Upali ste u gužvu ili vam se pokvarilo vozilo i propustili ste let ili brod
Kod prijevoznika čije vam je vozilo 'pobjeglo' raspitajte se kakav je postupak za 'missed departure' (propušteni polazak'). Neki prijevoznici nadoknađuju dio troška koji putniku nastaje kad na drugi način mora doći do svog odredišta.
Pri tome uzmite u obzir da kompanije koje uvažavaju ovu stavku traže dokaz da je uistinu došlo do nezgode, ako ste zbog prometne nesreće ili velike gužve propustili svoj let ili brod, a ako ste zakasnili jer vam se vozilo pokvarilo tražit će dokaz da vam se pokvarilo iz nepredviđenih razloga i da je bilo uredno servisirano i održavano. Kao dokaz za prometnu nesreću ili veliku gužvu uvažava se izvještaj iz medija ili sa službene stranice auto-moto saveza, piše Slobodna Dalmacija.
2. Let je odgođen ili otkazan
U ovakvom slučaju prema EU propisima možete tražiti naknadu na osnovu pravila br. 261/2004. Da bi vam se ostvario zahtjev, let mora biti iz zračne luke na području EU, bez obzira na kompaniju, ili morate biti na letu koji slijeće u zemlju članicu EU, Island, Norvešku, Švicarsku i Lihtenštajn. Bitno je da je kompanija kriva za problem i da je let kasnio više od tri sata.
3. Izgubila vam se prtljaga
Ne odgađajte prijavu izgubljene prtljage i dobro proučite pravila kompanije kojom ste putovali. Javite se na pult kompanije i ispunite odgovarajući formular. Prije nego se uputite u kupovinu najnužnijih stvari, provjerite imate li pravo na nadoknadu troškova zbog te nabavke i obavezno sačuvajte račune.
Većina aviokompanija nadoknadit će vam dio nastalog troška ako ste bez prtljage duže od 12 sati, no visina naknade se razlikuje - varira između 100-ak kuna i oko 2000 kuna. Ako se u roku od 21 dan prtljaga ne pronađe, smatra se izgubljenom i putnici mogu zatražiti naknadu na temelju propisa Montrealske konvencije. Visina naknade doseže i 10.000 kuna, a ako postoji odgovarajuće putno osiguranje penje se i do 20.000 kuna.
4. Ružno vrijeme, požar, odron, potres, poplava i druge katastrofe
Zaboravite na naknade zbog ružnog vremena, no ako vas primjerice na Karibima zatekne uragan i ošteti resort u kojem ste smješteni, bit će vam nadoknađeni troškovi preseljenja u drugi smještaj. Neke agencije pokrivaju sve troškove preseljenja i boravka u drugom smještaju, no pravila se razlikuju. Na vrijeme ih dobro proučite.
5. Primorani ste otkazati putovanje
Nesreće, bolesti i smrti bliskih osoba mogu nas zateći u bilo koje vrijeme i na njih ne možemo utjecati. Kad smo iz takvih razloga primorani otkazati putovanje, troškovi puta mogu biti nadoknađeni ako smo u sklopu putnog osiguranja uplatili i 'cancellation'. Prije nego to napravite provjerite visine naknada i izaberite onu koja će vam u što većoj mjeri pokriti troškove. Ako ste propustili uplatiti osiguranje, na milost ste i nemilost putne agencije ili prijevoznika jer vam oni mogu, ali ne moraju pomaknuti termine.