HDZ-ova Domoljubna koalicija u ponedjeljak je objavila izvješća iz kojih proizlazi da su u kampanji do sad prikupili gotovo 2,5 milijuna kuna donacija, a potrošili nešto manje od 3,9 milijuna kuna, a na činjenicu da im je glavni oponent, SDP-ova koalicija Hrvatska raste na kampanju već potrošila 10 milijuna kuna odgovaraju - svatko troši onoliko koliko ima.
"Danas smo objavili izvješće, koje smo Državnom izbornom povjerenstvu predali u zakonskom roku. Prikupili smo 2 milijuna i 477 tisuća kuna donacija, a imali smo trošak po svim izbornim jedinicama 3 milijuna i 880 tisuća kuna", rekla je novinarima direktorica HDZ-ove kampanje Josipa Rimac.
(Hrvoje Jelavic/PIXSELL)
Naglasila je kako su donacije uglavnom prikupljene kroz donatorske večere te, a očekuje da će HDZ do kraja kampanje na taj način prikupiti još novca, budući da skupovi u Splitu i Zadru tek slijede.
U SDP-u, čija je koalicija prijavila troškove veće od 10 milijuna kuna, a ukupne donacije od tek 32. 600 kuna, kažu kako ne žele ljude vući za rukav i prisiljavati na donacije. "Mi smo bili uvijek transparentni i uvijek smo prikazivali sve što smo dobivali. Donacija je bilo koliko je bilo. Ne organiziramo večere, ne organiziramo donacije, ne vučemo ljude za rukav, tko nam donira, dobro donira. Ne želimo ljude prisiljavati da daju donacije, a večera je ipak jedan oblik prisile", rekao je novinarima član Predsjedništva SDP-a i ministar rada i mirovinskog sustava Mirando Mrsić.
"Troškovi kampanje su vrlo jasno i transparentno objavljeni, tu je SDP uvijek pokazivao transparentnost, da se zna točno koliko je donacija i na što smo potrošili sredstva", naglasio je.
Tvrdnje da HDZ donatore "vuče za rukav" Rimac nije željela
komentirati. "Ne želim komentirati buduću oporbu, samo mogu reći
da je to naš način i stil komunikacije s našim biračkim tijelom i
simpatizerima, što se pokazalo itekako uspješno", rekla
je.
Sudionici parlamentarnih izbora bili su dužni do subote, 31.
listopada DIP-u dostaviti izvješća o donacijama koje su
primili za financiranje izborne promidžbe i o troškovima
promidžbe. Najkasnije do ponoći 2. studenoga ta izvješća
moraju učiniti dostupnim javnosti, dakle objaviti ih na svojim
web stranicama ili u dnevnom tisku.
Donacije, pak, mogu prikupljati do završetka izborne promidžbe, dakle do ponoći, 6. studenoga, a cjelovita izvješća o financiranju kampanje za parlamentrane izbore, dužni su podnijeti 30 dana nakon održanih izbora, zaključno do 8. prosinca.
Donacije prikupili od Šećkovića, Končara, Reinera...
(STR- 4994/PIXSELL)
Najveći donator Domoljubne koalicija je bivši vlasnik licence za Miss Universe, Milan Šećković. Njegova tvrtka Scorpion nekretnine jedina od 432 donatora dala je čak100.000 kuna.
Poznati poduzetnik Danko Končar ih je odlučio poduprijeti. Tvrtka Oštra Stina u kojoj je njegov sin Nenad direktor je uplatila 50.000 kuna.
Među donatorima nalaze se i HDZ-ov zastupnik Željko Reiner, koje je donirao 30.000 kuna. Tu je i župan Šibensko-kninske županije Goran Pauk, koji je donirao 29.000 kuna, a saborska zastupnica Sunčana Glavak svojoj je stranci dali 2000 kuna.
Desnu koalicju podržava i poznati poduzetnik Vlado Rafaj koji sa svojom Inkomp obućom ima unosne poslove s MORH-om, ali i mnogi drugi poput građevinara Ahmeta Mešića..