Muke u splitskom Brodosplitu. Brodogradilište je privremeno zaustavilo proizvodnju, jer je VTB banka koja ih kreditira u ruskom vlasništvu i pod sankcijama.
U Brodosplitu tvrde da im je zarobljeno 60 milijuna eura, pa ne mogu nastaviti gradnju dvaju brodova. 1500 radnika dobilo je obavijest da ne trebaju doći na posao, pa je u škveru danas bilo njih manje od 300. I dok u Vladi poručuju - situacija je složena, iz Brodogradilišta traže pomoć države.
A kako Brodosplit planira premostiti ovu financijsku krizu? RTL-ov reporter Boris Mišević o tome je razgovarao s predsjednikom Uprave škvera Tomislavom Debeljakom.
Debeljak je komentirao od kuda će naći velik novac.
"Nije da je novac nestao nego je stvar što ukupan iznos kredita treba biti 120 milijuna eura za te dvije novogradnje, a došli su do točke 82 milijuna eura. Trenutno ne mogu više financirati jer imaju zabranu, a sve ostale banke koje su bile zainteresirane imaju zabrane preuzeti krediti ići dalje. Jedina adresa je HBOR. Pokrpali smo određeni dio jer naših je trebalo biti 30 milijuna eura, 60 milijuna smo uložili, došli smo do zida", kazao je Debeljak.
Na pitanje je li razgovarao s HBOR-om, Debeljak je kazao da su otišli u VTB banku jer su preveliki za HBOR.
"Brod se radi 3 godine, pa 4 tisuće ljudi zaposleno u DIV Grupi je velika cifra za HBOR. Zamolili su nas da idemo van granica RH, pa smo otišli u VTB banku u Frankfurtu koja je u ruskom vlasništvu. Kad smo slali HBOR-u ugovorili smo nove projekte, pa će to biti 400 milijuna eura i boje se cifre. Jedna Norveška u banci koja je pandan HBOR-u, ima plasirano 6 milijardi eura u brodogradnji, a HBOR je 100-injak milijuna eura", kazao je.
Debeljak je kazao i da se nada da će naći rješenje.
"Ako to ne napravimo kroz tjedan-dva, ljudi će otići van, a teško ih je onda vratiti", kazao je.
Komentirao je i navode ministra Tomislava Ćorića da situacija nije jednostavna kao što Debeljak tvrdi.
"Stvar je jednostavna jer treba ući u cipele VTB-a i odraditi što je VTB trebao", kazao je.
Kazao je i da se ne smije dogoditi da radnici odu.
"Izašli smo u nekoliko promila najboljih brodogradilišta, ušli smo u nišu vrhunskih jahti i projekata, bila bi grehota da dozvolimo da brodogradnja propadne", kazao je.
"Do trenutka kad smo mogli će biti, normalno financiranje ide, a kasnije se financira kad je gotov brod, zaradi se, kao i na prošlim brodovima kada je HBOR i država zaradili na dva projekta slične vrijednosti oko 90 milijuna kuna", kazao je.
Na pitanje koliko bi kriza mogla trajati, Debeljak je kazao da jedino HBOR može riješiti situaciju.