„Meni je Dom kao drugi dom“, „Dom je već nekoliko godina moja kuća. U Domu se osjećam sigurno i u njemu imam puno prijatelja“, „To je moja kuća od ponedjeljka do petka. U njemu mogu svašta raditi i svašta stvarati, mogu započeti novi život, steći nove prijatelje i novo ponašanje. Jako volim ovaj Dom jer imam super prijatelje i uvijek sam sretna u njemu. Ovdje ima cool cura i BFF prijateljica!“.
Izjave djece smještene u dječjim domovima/centrima za pružanje usluga u zajednici na najbolji način opisuju svakodnevicu i osjećaje koje u njima izaziva boravak u domovima. Kako bi njihovo odrastanje još više bilo ispunjeno toplinom i što ugodnijim okruženjem tvrtke Procter&Gamble i Lidl Hrvatska odlučile su nastaviti humanitarnu kampanju „Reci DA!“. Nakon što je u istoimenoj kampanji, koja se u proljeće 2014. godine provodila za djecu sa sindromom Down donirano čak 243.247 kuna, tvrtke su odlučile svoje snage usmjeriti na poboljšanje životnih uvjete djece u domovima/centrima za pružanje usluga u zajednici. Opremanje prostora, nabava namještaja, informatičke opreme, kućanskih uređaja, opreme za igraonice i igrališta bit će izvršeni ovisno o potrebama pojedinih domova/centara za pružanje usluga u zajednici. Kampanja će se provoditi u tri vala kako bi se prikupila sredstva potrebna za opremanje 14 dječjih domova/centara za pružanje usluga u zajednici kojima je osnivač Republika Hrvatska. U prvom dijelu akcije bit će obuhvaćeni dječji domovi u Zagrebu, Puli, Splitu i Osijeku.
„Tvrtke P&G i Lidl Hrvatska s ponosom nastavljaju donacijsku kampanju „Reci DA!“ i vjerujemo da ćemo zajednički omogućiti djeci ugodnije odrastanje i ljepšu svakodnevicu. U planiranje i usklađivanje su od samog početka uključeni ravnatelji svih četiriju doma, te Ministarstvo socijalne politike i mladih koje je izrazilo potporu i omogućilo nam uspješnu suradnju s domovima. Podrška Ministarstva socijalne politike i mladih nam je iznimno značajna jer je prepoznata naša želja da djeci omogućimo sretnije djetinjstvo i na taj način im pružimo priliku za bolju budućnost. Sigurni smo da ćemo na kraju kampanje „Reci DA!“ poboljšati život djece smještene u domovima te im na taj način poručiti da mislimo na njih i želimo im što ljepše odrastanje“, izjavila je direktorica P&G Hrvatska, Lana Zanne Latos.
Nastavak donacijske kampanje „Reci DA!“ partnerski podupire tvrtka Lidl Hrvatska, koja se ističe svojim humanitarnim radom, posebno u lokalnoj zajednici diljem Hrvatske.
„Potaknuti saznanjem da smo prošle godine djeci sa sindromom Down uspjeli omogućiti najsuvremenije metode učenja, nismo se nimalo dvoumili oko nastavka kampanje „Reci DA!“ Ove smo godine prepoznali potrebu da djeci bez odgovarajuće roditeljske skrbi uredimo prostor ili nabavimo opremu koja će im uljepšati odrastanje i svakodnevicu učiniti što ugodnijom. Uz našeg partnera, tvrtku P&G, nastavljamo pomagati onima kojima je to najpotrebnije“, rekao je na početku akcije Boris Lukšić, predsjednik Uprave tvrtke Lidl Hrvatska.
U 14 dječjih domova/centara za pružanje usluga u zajednici kojima je osnivač Republika Hrvatska smješteno je 464 djece. Za 59-ero djece pruža se usluga organiziranog stanovanja uz sveobuhvatnu podršku gdje do 6-ero djece živi u kućama uz 24-satnu podršku odgajatelja, a 32 u stanovima gdje se djeca/mlade osobe pripremaju za samostalan život uz povremenu podršku odgajatelja. Dodatno, 314 djece se pruža usluga boravka i time pruža podrška njima i njihovima obiteljima kako bi odrastali u vlastitim obiteljima. Sveukupno se pružaju usluge za 869 djece. Ministarstvo socijalne politike i mladih već provodi Plan deinstitucionalizacije i transformacije domova kojemu je cilj smanjiti omjer usluge smještaja djece na 20% u odnosu na usluge poludnevnih i cjelodnevnih boravaka, organiziranog stanovanja i udomiteljstva. Podrška koju danas pružaju centri za pružanje usluga u zajednici i domovi omogućuje da djeca odrastaju u obitelji, prije svega vlastitoj, a ako to nije moguće tada u obitelji udomitelja ili posvojitelja. 2 od navedenih 14 domova već su transformirani u centre za pružanje usluga u zajednici, te u većem dijelu pružaju usluge boravka, organiziranog stanovanja i podrške obiteljima. No, kako bi rezultati stručnog rada prilikom boravka djece u domu ili centru za pružanje usluga u zajednici bili što bolji i djeca razvijala svoje pune potencijale, a djeci koja su smještena u domu odrastanje bilo lakše, djeca trebaju svu moguću pomoć.
„Donacija koja će putem akcije „Reci DA!“ ići prema dječjim domovima pomoći će u uljepšavanju dječje svakodnevnice. Domovima stalno treba dodatno opremanje i moderniziranje što je ponekad teško pratiti zbog proračunskih ograničenja. Pozdravljamo ovu akciju i veselimo se dodatnom poticaju koji će djeci omogućiti veselije odrastanje“, izjavila je Ana Butković, načelnica Sektora za podršku ustanovama i drugim pružateljima socijalnih usluga Ministarstva socijalne politike i mladih.
Svojim savjetima i preporukama o uređenju domova u proljetnom dijelu akcije će sudjelovati i popularna dizajnerica interijera, Mirjana Mikulec.
„Veliko mi jezadovoljstvo biti dio akcije „Reci DA!“ kojoj je cilj poboljšanje uvjeta u kojima odrastaju ili borave djeca u dječjim domovima i centrima za pružanje usluga u zajednici. Nadam se da ćemo moj tim i ja svojim savjetima, ali i konkretnim zahvatima uljepšati prostor i omogućiti djeci da osjete toplinu doma.Akcija „Reci DA!“ za sve nas je i jedno iznimno emotivno iskustvo u koje ulazimo s ciljem da vidimo osmijehe na licima djece i uživanje u svakodnevici“, izjavila jedizajnerica interijera Mirjana Mikulec.
Akcija „Reci DA!“ za djecu u dječjim domovima započinje 20. travnja i trajat će do kraja lipnja, a provodit će se u trgovačkom lancu Lidl Hrvatska diljem zemlje. Kupci se u akciju mogu uključiti kupnjom bilo kojeg proizvoda tvrtke P&G, te na taj način doprinijeti prikupljanju sredstava za uljepšavanje svakodnevice u četiri dječja doma koji će biti obuhvaćeni ovim dijelom akcije „Reci DA! i daruj ljepšu svakodnevicu djeci u dječjim domovima.