„Meni je Dom kao drugi dom“, „Dom je već nekoliko godina moja
kuća. U Domu se osjećam sigurno i u njemu imam puno prijatelja“,
„To je moja kuća od ponedjeljka do petka. U njemu mogu svašta
raditi i svašta stvarati, mogu započeti novi život, steći nove
prijatelje i novo ponašanje. Jako volim ovaj Dom jer imam super
prijatelje i uvijek sam sretna u njemu. Ovdje ima cool cura i BFF
prijateljica!“.
Izjave djece smještene u dječjim domovima/centrima za
pružanje usluga u zajednici na najbolji način opisuju
svakodnevicu i osjećaje koje u njima izaziva boravak u domovima.
Kako bi njihovo odrastanje još više bilo ispunjeno toplinom i što
ugodnijim okruženjem tvrtke Procter&Gamble i Lidl Hrvatska
odlučile su nastaviti humanitarnu kampanju
„Reci DA!“.
Nakon što je u
istoimenoj kampanji, koja se u proljeće 2014. godine provodila za
djecu sa sindromom Down donirano čak 243.247 kuna, tvrtke su
odlučile svoje snage usmjeriti na poboljšanje životnih uvjete
djece u domovima/centrima za pružanje usluga u zajednici.
Opremanje prostora, nabava namještaja, informatičke opreme,
kućanskih uređaja, opreme za igraonice i igrališta bit će
izvršeni ovisno o potrebama pojedinih domova/centara za pružanje
usluga u zajednici. Kampanja će se provoditi u tri vala kako bi
se prikupila sredstva potrebna za opremanje 14 dječjih
domova/centara za pružanje usluga u zajednici kojima je osnivač
Republika Hrvatska. U prvom dijelu akcije bit će obuhvaćeni
dječji domovi u Zagrebu, Puli, Splitu i
Osijeku.
„Tvrtke P&G i Lidl Hrvatska s ponosom
nastavljaju donacijsku kampanju „Reci DA!“ i vjerujemo da ćemo
zajednički omogućiti djeci ugodnije odrastanje i ljepšu
svakodnevicu. U planiranje i usklađivanje su od samog početka
uključeni ravnatelji svih četiriju doma, te Ministarstvo
socijalne politike i mladih koje je izrazilo potporu i omogućilo
nam uspješnu suradnju s domovima. Podrška Ministarstva socijalne
politike i mladih nam je iznimno značajna jer je prepoznata naša
želja da djeci omogućimo sretnije djetinjstvo i na taj
način im pružimo priliku za bolju budućnost.
Sigurni smo da ćemo na kraju kampanje „Reci DA!“ poboljšati
život djece smještene u domovima te im na taj način poručiti da
mislimo na njih i želimo im što ljepše odrastanje“,
izjavila je direktorica P&G Hrvatska, Lana
Zanne Latos.
Nastavak donacijske kampanje „Reci DA!“ partnerski podupire
tvrtka Lidl Hrvatska, koja se ističe svojim humanitarnim radom,
posebno u lokalnoj zajednici diljem Hrvatske.
„Potaknuti saznanjem da smo prošle godine djeci
sa sindromom Down uspjeli omogućiti najsuvremenije metode učenja,
nismo se nimalo dvoumili oko nastavka kampanje „Reci DA!“ Ove smo
godine prepoznali potrebu da djeci bez odgovarajuće roditeljske
skrbi uredimo prostor ili nabavimo opremu koja će im uljepšati
odrastanje i svakodnevicu učiniti što ugodnijom. Uz našeg
partnera, tvrtku P&G, nastavljamo pomagati onima kojima je to
najpotrebnije“, rekao je na početku akcije
Boris Lukšić, predsjednik Uprave tvrtke Lidl
Hrvatska.
U 14 dječjih domova/centara za pružanje usluga u zajednici
kojima je osnivač Republika Hrvatska smješteno je 464 djece. Za
59-ero djece pruža se usluga organiziranog stanovanja uz
sveobuhvatnu podršku gdje do 6-ero djece živi u kućama uz
24-satnu podršku odgajatelja, a 32 u stanovima gdje se
djeca/mlade osobe pripremaju za samostalan život uz povremenu
podršku odgajatelja. Dodatno, 314 djece se pruža usluga boravka i
time pruža podrška njima i njihovima obiteljima kako bi odrastali
u vlastitim obiteljima. Sveukupno se pružaju
usluge za 869 djece. Ministarstvo socijalne
politike i mladih već provodi Plan
deinstitucionalizacije i transformacije domova kojemu
je cilj smanjiti omjer usluge smještaja djece na 20% u odnosu na
usluge poludnevnih i cjelodnevnih boravaka, organiziranog
stanovanja i udomiteljstva. Podrška koju danas pružaju
centri za pružanje usluga u zajednici i domovi
omogućuje da djeca odrastaju u obitelji,
prije svega vlastitoj, a ako to nije moguće tada u obitelji
udomitelja ili posvojitelja. 2 od navedenih 14 domova već su
transformirani u centre za pružanje usluga u zajednici, te u
većem dijelu pružaju usluge boravka, organiziranog stanovanja i
podrške obiteljima. No, kako bi rezultati stručnog rada prilikom
boravka djece u domu ili centru za pružanje usluga u zajednici
bili što bolji i djeca razvijala svoje pune potencijale, a djeci
koja su smještena u domu odrastanje bilo lakše, djeca trebaju svu
moguću pomoć.
„Donacija koja će putem akcije „Reci DA!“ ići
prema dječjim domovima pomoći će u uljepšavanju dječje
svakodnevnice. Domovima stalno treba dodatno opremanje i
moderniziranje što je ponekad teško pratiti zbog proračunskih
ograničenja. Pozdravljamo ovu akciju i veselimo se dodatnom
poticaju koji će djeci omogućiti veselije odrastanje“,
izjavila je Ana Butković, načelnica Sektora za
podršku ustanovama i drugim pružateljima socijalnih usluga
Ministarstva socijalne politike i mladih.
Svojim savjetima i preporukama o uređenju domova u
proljetnom dijelu akcije će sudjelovati i popularna dizajnerica
interijera, Mirjana Mikulec.
„Veliko mi je
zadovoljstvo biti dio
akcije „Reci DA!“ kojoj je cilj poboljšanje uvjeta u kojima
odrastaju ili borave djeca u dječjim domovima i centrima za
pružanje usluga u zajednici. Nadam se da ćemo moj tim i ja svojim
savjetima, ali i konkretnim zahvatima uljepšati prostor i
omogućiti djeci da osjete toplinu doma
.
Akcija „Reci DA!“ za sve nas je i jedno iznimno emotivno
iskustvo u koje ulazimo s ciljem da vidimo osmijehe na licima
djece i uživanje u svakodnevici“, izjavila je
dizajnerica interijera Mirjana
Mikulec.
Akcija „Reci DA!“ za djecu u dječjim domovima započinje 20.
travnja i trajat će do kraja lipnja, a provodit će se u
trgovačkom lancu Lidl Hrvatska diljem zemlje. Kupci se u akciju
mogu uključiti kupnjom bilo kojeg proizvoda tvrtke P&G, te na
taj način doprinijeti prikupljanju sredstava za uljepšavanje
svakodnevice u četiri dječja doma koji će biti obuhvaćeni ovim
dijelom akcije „Reci DA! i daruj ljepšu svakodnevicu djeci u
dječjim domovima.