U jeku predizborne političke kampanje, koja još uvijek nije službeno započela, danas je objavljena vijest koja je medijskim javnim prostorom odjeknula kao 'bomba'. Naime, premijer Andrej Plenković otvorio je TikTok profil!
Novi 'TikToker' u kratkom je vremenu skupio vrlo respektabilan broj pratitelja. U tri sata otkako je objavio prvi video, skupio je preko 6000 pratitelja, a video mu je u tom periodu bio pregledan preko 75.000 puta. Ispod videa zaredali su se brojni komentari, a mnogi su ga pitali kada će napraviti neki live sa svojim pratiteljima.
TikTok nije novitet među političarima, a niti među strankama. TikTok već neko vrijeme koriste SDP, Možemo, Most, ali i brojni političari kao primjerice Krešo Beljak, Mirela Ahmetović, Peđa Grbin, Marijana Puljak, Sunčana Glava, Marin Miletić,...
Dario Marčac, poznati hrvatski TikTok mentor i osnivač Crewa, najveće zajednice u regiji koja okuplja TikTok kreatore, u razgovoru za Danas.hr kaže da ova tendencija odražava globalni trend u kojem politički lideri i institucije traže nove načine za angažiranje građana, posebice mladih, u političkom procesu.
"Korištenje TikToka kao alata za komunikaciju znak je prilagodbe modernim komunikacijskim trendovima i pokušaj da se politika učini pristupačnijom i zanimljivijom za mlađe generacije”, kazao nam je Marčac.
"Mlađi ljudi sve više vremena provode na društvenim mrežama, uključujući TikTok, pa je logično da političari koriste ovu platformu kako bi proširili svoj doseg i komunicirali svoje poruke. Korištenjem TikToka, političari mogu na interaktivan način predstaviti svoje ideje, vrijednosti i političke programe, što može pomoći u povećanju političke svijesti i angažmana među mlađim generacijama“, dodao je.
Kombinacija zabave i edukativnih videa
Na TikToku je iznimno važan sadržaj, a Marčac smatra da bi političari trebali objavljivati kombinaciju zabavnog i edukativnog sadržaja. "Važno je da sadržaj bude prilagođen platformi i njezinoj publici, što znači da bi trebao biti dinamičan, vizualno privlačan i lako razumljiv. Videozapisi koji objašnjavaju složene političke teme na jednostavan način, informacije o inicijativama ili programima, kao i prikazivanjeiza kulisa" trenutaka koji mogu pomoći u humanizaciji političara i izgradnji osobnijeg odnosa s pratiteljima", kaže.
Ovog poznatog i popularnog TikTok mentora upitali smo i što misli o sadržaju koji naši političari plasiraju na TikToku. "Općenito se može reći da postoji širok raspon kvalitete sadržaja na njihovim profilima. Kvaliteta i prijem sadržaja uvelike ovise o razumijevanju platforme i potreba ciljane publike, kao i sposobnosti političara da na autentičan način komuniciraju svoje poruke", kaže.
Važno je da političari na TikToku odražavaju dosljednost i transparentnost, dok su istovremeno pristupačni u svojem pristupu kako bi privukli i zadržali pažnju pratitelja, zaključio je Dario Marčac u razgovoru za Danas.hr.
POGLEDAJTE VIDEO: Puštaju techno, propovijedaju na TikToku, imaju zornica challenge. Oni su cool svećenici: 'I klanjanje prenosimo uživo'