Nakon žalbi pilota Croatia Ailinesa o otkazivanju letova i masovnog odlaska zaposlenika, oglasila se i Uprava nacionalne aviokompanije, koja većinu toga demantira.
Udvostručenje otkazanih letova šefovi Croatia Airlinesa opravdavaju duljim servisiranjem zrakoplova. Baš zato RTL Danas zavirio je u strogo čuvani hangar 3 u kojem se odvijaju komplicirani i zahtjevni popravci na njihovim avionima.
Ovako izgleda leteća grdosija Croatie na servisu. Svaki dio se rastavlja i ponovo sastavlja. Servis obavljaju specijalni mehaničari s posebnim licencama. No upravo vrijeme provedeno u hangarima je ono zbog čega je broj otkaznih letova u ovoj godini udvostručen.
"Mislim da to nije dramatično ako je jedne godine 50, a sad je 100 u odnosu na 8000 letova. To je na razini od oko 1 posto od ukupnog letova u prvih pet mjeseci", objašnjava predsjednik uprave Croatia Airlinesa, Jasmin Bajić.
Tvrde da se produljenje sezone održavanja, zbog koje se otkazuju letovi, događa svugdje u svijetu te da su neki zrakoplovi morali ići na veliki 6-godišnji servis. Sindikati pak odgovaraju kako je plan servisa loše organiziran te da redoviti pregledi traju znato dulje nego inače.
"Mi već duže vrijeme i prema javnosti i prema upravi iskazujemo strah i nezadovoljstvo s tim brojem letova mislimo da to nikako nije normalno. To nas zabrinjava jer mi živimo od odrađenih letova ne od otkazanih", govori Marko Božićević iz Hrvatskog sindikata prometnih pilota.
Uprava pak tvrdi da kritike stižu jer sindikati guraju svog kandidata za novog šefa uprave. Uz to čelnici Croatie demantiraju tvrdnje da piloti i stjuardese masovno daju otkaze. Priznaju jedino da odlaze mehaničari.
No, CA čeka jedna velika promjena, a ona se zove dokapitalizacija odnosno privatizacija. Vlada je taj proces stavila u svoj program reformi, a danas na u Upravi doznajemo da bi dokapitalizacija mogla biti teška oko 250 milijuna kuna.
Naravno pod uvjetom da se nađe partner koji želi u Croatiu uložiti stotine milijuna kuna.