Predviđanja iskusnih turističkih stručnjaka mogla bi se ostvariti - krenula je 'rasprodaja' nepopunjenog smještaja na Jadranu u last minute akcijama koje idu i do 50 posto, piše Poslovni dnevnik.
'Nadrapale' su i luksuzne vile čiji su gosti odlučili svoj novac potrošiti tamo gdje u godinama restrikcija u putovanjima nisu mogli, Grčkoj, Španjolskoj, Turskoj, dalekim destinacijama.
"Situacija nije alarmantna, ali mogla bi na kraju dana smanjiti prihode, i na kraju sezone svi moraju dobro promisliti kane li se i dalje ponašati kao da iduće ljeto ne postoji", rekao je suvlasnik tvrtke Adriagate Igor Popović za Poslovni dnevnik.
Oni koji su bili mudri s cijenama imaju odličnu popunjenost ove sezone, od 90 do 120 dana, bez otkazivanja, kaže Popović, čija agencija svojim klijentima pruža i edukacije i statistike na temelju kojih mogu donositi odluke o formiranju cijena. Odluka je na kraju uvijek na vlasnicima.
Mnogi su se polakomili
Dodaje kako postoje dani u špici tijekom kojih su se cijene mogle značajnije podići zbog velike potražnje, no mnogi su se polakomili i podigli cijene za sve periode, i suočili se s masom otkazivanja.
"To možemo pratiti na platformama kao što je Booking.com, gdje se nalaze sve naše jedinice. Imali smo situaciju da su turisti koji su lani propustili na vrijeme bukirati ljetovanje, za ovu godinu krenuli rezervirati već prošle jeseni, što se nastavilo sve do uskrsnog perioda. Taj optimizam neki su iskoristili da podignu cijene i do 40, 50 posto, dok su drugi bili mudriji, pa u prosjeku u ovu sezonu privatni smještaj je ušao s cijenama višim za 15 do 20 posto", opisuje Igor Popović.
No, kad su krenule vijesti o recesiji, potražnja je usporila, pogotovo za najskuplje opcije.
Igor Popović kaže kako je u svibnju i lipnju zabilježen oko 20 posto manji broj rezervacija.
"Najveći problem imale su na početku ljeta skupe vile s bazenima, koje teško popune rupe i one su u last minute akcijama spuštale cijene i do 50 posto. Kad su gosti to vidjeli, krenula su otkazivanja rezervacija na Bookingu, jer su ljudi shvatili da mogu pronaći nešto jeftinije", kaže Popović.
Otkazi predrezervacija
Usto, primjećuju se i otkazi predrezevacija, koji na platformama za smještaj najčešće ništa ne koštaju goste do određenog broja dana pred termin, pa se gosti u zadnji čas premišljaju. Ovaj trend besplatnog otkaza rezervacija razvio se u pandemiji, jer su uvjeti putovanja bili manje predvidivi, no sve češće je rezervacija bez besplatnog otkaza i skuplja, tako da treba dobro paziti i čitati detalje ponuda.
Ponuda je zbog svega navedenog svaki dan drukčija, i mogu se doslovce 'hvatati' bolje cijene. Također, naša pretraga je pokazala da više slobodnih termina imaju apartmani s lošijim ocjenama gostiju, te oni novi na tržištu, koji još nemaju ni ocjene, danas jako važan element pretrage informiranih turista, piše Poslovni dnevnik.
Boris Žgomba, predsjednik Uprave Unilinea, na sve ovo je prvi upozorio potkraj lipnja, i sad kaže da su se predviđanja ostvarila, no za detaljan komentar želi pričekati rezultate za srpanj. U razgovoru u lipnju Žgomba je upozorio upravo da će najveći gubitnik sezone biti privatni smještaj, odnosno apartmani, jer će se oni najteže moći nositi s tim neredom na tržištu i brzo reagirati, te bi neki mogli imati prazne objekte.
POGLEDAJTE VIDEO: Hoće li propasti sezona? Iznajmljivači se žale na manjak rezervacija, nema dovoljno sadržaja