PROBLEM NISU SAMO VEĆE CIJENE / Hrvatska destinacija pogođena padom noćenja u privatnom smještaju. Nekoliko je razloga tome: 'Evo gdje leži tajna održivog turizma'

Image
Foto: Srecko Niketic/Pixsell

Mislim da se previše opterećujemo brojenjem noćenja, a premalo činjenicom kako smo ta noćenja kvalitetno servisirali, ističu u TZ Poreča

7.7.2023.
16:49
Srecko Niketic/Pixsell
VOYO logo

U Hrvatskoj je u prvih šest mjeseci ove godine 6,7 milijuna turista ostvarilo 27,3 milijuna noćenja, što je 16 odnosno 10 posto više nego u istom lanjskom razdoblju i četiri posto više noćenja nego u prvom polugodištu 2019., dok je u lipnju noćenja bilo jedna posto više nego lani i jednako kao u lipnju 2019., pohvalili su se iz HTZ-a. Po županijama, Istarska je u šest mjeseci imala najviše noćenja, 8,5 milijuna ili sedam posto više nego lani, a druga je Splitsko-dalmatinska 4,7 milijuna noćenja ili 11 posto više.

Image
ODLIČNI REZULTATI /

HTZ objavio turističke brojke za prvih šest mjeseci: 'Premašili smo rekordnu 2019.'

Image
ODLIČNI REZULTATI /

HTZ objavio turističke brojke za prvih šest mjeseci: 'Premašili smo rekordnu 2019.'

Istra najmanje pogođena, ali i tamo se osjeti

No turistički djelatnici nisu toliko sretni, osobito brojkama u lipnju, a ni početak srpnja ne djeluje osobito obećavajuće. Broj gostiju je osjetno manji, a iako je od svih županija to najmanje pogodilo Istru, i tamo brojke nisu onoliko dobre koliko su očekivali. Na području Poreča u prvih 6 mjeseci ostvareno je pet posto više dolazaka i četiri posto više noćenja. Hotelski smještaj je jedini ostvario porast od 6 posto dok dva posto manje bilježe privatni smještaj i kampovi. Nekomercijalni smještaj ili vikendice ima porast od 18 posto, što znači da su se vikendaši više prijavljivali, objašnjava direktor Turističke zajednice Poreča Nenad Velenik za portal Istraterramagica.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

POGLEDAJTE VIDEO: U Hrvatskoj je od početka godine stiglo rekordnih 6 milijuna 700 tisuća gostiju, ali lipanj ne odskače

Cijene neprestano rastu, ali ni konkurencija ne spava

"Sezona 2023. je složena, ali mi smo prilikom planiranja budžeta bili svjesni u što ulazimo. Ovo je prva „normalna“ post-covid sezona i sav akumuliran višak prihoda koji gosti nisu u pandemiji potrošili iskorišten je prošle godine. Cijene smještaja, proizvoda u trgovinama i restorana neprestano rastu, ali ni konkurencija u tom pogledu ne spava. Ogradio bih se od pojedinih komentara koji kazuju da je Hrvatska, odnosno da su Istra i Poreč skupi. Važnija je napomena da imamo ponudu za svačiji džep i da cijena odgovara kvaliteti. Isto tako mislim da se previše opterećujemo brojenjem noćenja, a premalo činjenicom kako smo ta noćenja kvalitetno servisirali.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Podatak da se najskuplji smještaj najbolje govori nam da moramo na svim razinama poraditi na kvaliteti. Tu i leži tajna održivog turizma – manje turista ali da su kvalitetniji, dovoljno parkirnih mjesta, dovoljno mjesta na plažama, dovoljno mjesta u restoranima, rasterećenje prirodnih resursa (vode, struje, komunalija) i slično. Poreč je u tom pogledu znatno ispred sličnih destinacija na Jadranu", smatra Velenik.

Osjetan pad u privatnom smještaju

Što se tiče različitih kanala prodaje primjetan je pad noćenja u privatnom smještaju koji proizlazi iz nekoliko razloga.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Velenik je nanizao nekoliko problema: kontinuirano povećanje cijena koje ne prate kvalitetu, porast kapaciteta (čak 119 novih iznajmljivača u odnosu na 2022.), porast nekomercijalnog smještaja (vikendica) kao direktna konkurencija privatnom smještaju, činjenica da je privatni smještaj razjedinjen i vrlo sporo reagira na prilagodbu tržišnim uvjetima (promjene cijena boravka odnosno davanja određenih popusta u dijelu sezone kada je popunjenost slabija).

"Moramo svi biti strpljivi i odraditi ovaj dio turističke sezone što kvalitetnije jer tek sada stižu značajnije brojke. Činjenica je da destinacija Poreč od 1. srpnja do 15. rujna ostvaruje glavninu, odnosno oko 2,5 milijuna turističkih noćenja", zaključuje Velenik.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo