Od pet naručenih brodova plovi tek jedan- prototip Omiš. Još 2014. sa splitskim škverom ugovorena je gradnja cijele serije. No sve je kasnilo, a cijeli projekt vrijedan 430 milijuna kuna trenutno zjapi u halama posrnulog Brodosplita.
"Vjerujem da će naše ministarstvo obrane iznaći rješenje za završetak tih brodova. Obalna straža za provedbu svojih namjenskih zadaća raspolaže s dostatnim resursima. Značajno povećanje sposobnosti predstavlja opremanje obalne straže s 4 velike gumene brodice tipa Modrulj", kaže komodor Damir Dojkić, zamjenik zapovjednika HRM-a.
I tako se mornarica krpa s gumenjacima, a Brodosplit je u predstečajnom postupku. Za ministra obrane sumnje nema.
"Brodovi su vlasništvo Republike Hrvatske, brodovi će se završiti ili u Brodosplitu ili nekoj drugoj tvrtki. Sad je samo na potezu uprava Brodosplita da kaže da li ih može završiti ili ne", tvrdi Mario Banožić, ministar obrane.
No iz uprave DIV-a tvrde drukčije.
"Novogradnja 541 do 544 se u upisniku brodova vode, vlasnik je Brodogradilište specijalnih objekata. To je nedvosmisleno i to je svakome dostupno. To je javni podatak", govori član uprave DIV, Darko Pappo.
Za nastavak gradnje očekuju još 120 milijuna kuna koje tvrde da su uložili zbog povećanih troškova.
“Mi smo u postupku gradnje, u stanju smo brodove tehnički izgraditi do kraja. Međutim financijski naručitelj mora razumjeti da cijene iz 2014. nikako danas ne mogu proći", poručuje Pappo.
No čini se kako ministar ne smatra da su potrebna još jedna runda aneksa ugovora.
"Ne vidim ni jedan razlog da bi mi nešto avansirali ili radili unaprijed. Pogotovo u iznosima koji niti ne stoje sukladno ugovoru i aneksima ugovora. iznos poput 120 odnosno 190 milijuna koji spominju su iznosi koji nisu točni", kaže Banožić.
Rasplet oko gradnje i završetka obalno ophodnih brodova zasad se ne nadzire.