GOTOVI RADOVI /

Titov Galeb vratio se u Rijeku: Pogledajte kako izgleda nakon obnove teške 12.4 milijuna eura

Image
Foto: RTL

Galeb je javnost najpoznatiji kao 'Brod mira', kojim je Josip Broz Tito putovao u zemlje Pokreta nesvrstanih

10.2.2025.
13:48
RTL
VOYO logo
VOYO logo

Brod Galeb u ponedjeljak se vratio u riječku luku, točnija ne vez uz Molo longo.

Galeb je od 2019. bio na obnovi u brodogradilištu "Dalmont" u Kraljevici, koje je izvelo niz radova na brodu. Posao oko remonta i rekonstrukcije dovršili su u listopadu prošle godine. Osim toga, na Galebu je uređen i interijer - od restauracije zidnih i stropnih obloga do ugradbenog namještaja i vrata.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Nel Pavletic/PIXSELL

"Obnova i preuređenje broda u brod-muzej financirana je europskim sredstvima u okviru projekta 'Turistička valorizacija reprezentativnih spomenika riječke industrijske baštine' u sklopu kojeg je obnovljena i Palača šećera sa stalnim postavom o riječkoj povijesti", piše Grad Rijeka na svojim stranicama.

Image
'Benefiti ovog projekta su ogromni' /

Brod kojim je Tito oplovio svijet dugo je trunuo na vezu, a sada mu talijanski oskarovac vraća sjaj

Image
'Benefiti ovog projekta su ogromni' /

Brod kojim je Tito oplovio svijet dugo je trunuo na vezu, a sada mu talijanski oskarovac vraća sjaj

Titov brod

Dodaju da je Galeb ranije privukao pažnju stranih medija, koja ga prvenstveno promatraju kroz prizmu "materijalnog svjedoka važnog povijesnog razdoblja nakon Drugog svjetskog rata kada se formirao i razvijao Pokret nesvrstanih. Međutim, Galeb je brod povijesti duge čak 87 godina, a u tu povijest stale su različite namjene koje je imao, kao i nevjerojatne priče o njegovu višekratnom stradavanju i spašavanju, potapanju, vađenju, obnovama".

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Nel Pavletic/PIXSELL

Brod je javnost najpoznatiji kao "Brod mira", kojim je Josip Broz Tito putovao u zemlje Pokreta nesvrstanih. "Izgrađen je u Italiji kao transportni brod, potom je postao ratni brod i polagač mina. Dva puta je ozbiljno nastradao, ali se uvijek kao feniks vraćao u život. Bio je školski brod Jugoslavenske ratne mornarice i Titov brod, a nakon raspada Jugoslavije i prodaje grčkom brodovlasniku koji je bankrotirao, brod je svoje utočište pronašao u Rijeci gdje postaje prvi hrvatski brod-muzej", piše na stranicama Grada Rijeke.

Image
Foto: RTL Danas

Brod je 2006. proglašen kulturnim dobrom, u to vrijeme bio je u brodogradilištu "Viktor Lenac", pa je Grad Rijeka postao vlasnikom broda s namjerom da spriječi njegovo daljnje propadanje - nužni radovi su obavljeni u "Viktoru Lencu" da bi potom brod nekoliko godina proveo u riječkoj luci.

Muzejski postav i ugostiteljski dio

Gradska uprava je odlučila "Galeba" u cijelosti obnoviti - u jednom dijelu da bude muzejski postav, a u drugom ugostiteljski dio sa smještajem. Brod se obnavlja i preuređuje u sklopu projekta turističke valorizacije reprezentativnih spomenika riječke industrijske baštine, zajedno s Palačom šećera, financiranim većim dijelom bespovratnim iznosom iz europskih fondova.

Idejni projekt za novi stalni postav izradila je nagrađivana dizajnerica Nikolina Jelavić Mitrović. Multimedijalni i interaktivan stalni postav broda-muzeja sastojat će se od četiri osnovne tematske cjeline: povijest broda RAMB III/Kiebitz/Galeb od 1938. do 1990. uz poveznice s poviješću Rijeke u istom razdoblju, uloga Josipa Broza Tita i njegovih putovanja "Galebom" u razvoju Pokreta nesvrstanih, život na vojnom školskom brodu i prezentacija broda kao tehnološkog dostignuća.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: RTL Danas
Image
Foto: Nel Pavletic/PIXSELL

Grad Rijeka je 2023. objavio natječaj za zakup 1000 četvornih metara komercijalnog dijela broda, uz dodatnih 300 četvornih metara terase namijenjenih restoranu i hostelu, ali nije stigla nijedna ponuda. Gradska uprava ističe da je otvorena i za druge mogućnosti uređenja i korištenja komercijalnih dijelova broda, poput polivalentnih dvorana za održavanje različitih društvenih, zabavnih, kulturnih i sličnih događaja.

Obnova i opremanje, odnosno prenamjena u brod-muzej, stajala je 12,4 milijuna eura, od čega su 4,2 milijuna eura pokriveni bespovratnim iznosom iz europskih fondova. Grad Rijeka je uložio dodatnih 1,6 milijuna eura za različite namjene, od kupnje broda do projektiranja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

POGLEDAJTE VIDEO: Obnova Titovog 'Galeba' zapela, a sjaj mu vratila prva klapa filma: 'Priča o dvoje djece iz 1949. godine'

Tekst se nastavlja ispod oglasa
jarak
NOVA EPIZODA
VOYO logo