Najnovije mjesečno istraživanje političkih preferencija CRO Demoskop, koje je za RTL početkom lipnja provela agencija Promocija plus, pokazuje da HDZ na nacionalnoj razini više nije prvi izbor birača.
Na prvom je mjestu koalicija Restart, koju čine SDP, HSS, HSU, GLAS i SNAGA, mada, kako je za RTL.hr istaknuo politički analitičar Krešimir Macan, Restart je u ovomjesečnom istraživanju prikupio manje glasova nego što je u svibnju imao sam SDP.
Do samih izbora 5. srpnja vodit će se žestoka bitka u svim jedinicama, a kako stvari "stoje" u ovim trenucima, svakako pokazuju CRO Demoskopovi podaci podijeljeni na regije. Iako ih je u istraživanju uvršteno šest, jako dobro mogu prognozirati preferencije birača diljem Hrvatske.
Pa tako Restart koalicija, koja po CRO Demoskopu u lipnju "drži" prvo mjesto, u Dalmaciji osvaja 20,1 posto glasova, u Istri i Primorju 34,7 posto, u Slavoniji 25,9 posto.
Središnja i gorska Hrvatska problem su za Restart jer tamo tradicionalno lijevije opcije ne kotiraju dobro, što se vidi po 21,1 posto. Sjeverozapadna Hrvatska zato je na 32,2 posto i zagrebačka regija 29 posto.
HDZ oscilira
Kod HDZ-a su pak oscilacije osjetne. Jer, dok u Dalmaciji, Slavoniji te središnjoj i gorskoj Hrvatskoj prelazi 30 posto, u Istri i Primorju te zagrebačkoj regiji je na ispod 20 posto potpore birača. Blizu 30 posto je i u sjeverozapadnom dijelu Hrvatske.
Domovinski pokret MiroslavaŠkore sa svojom koalicijom, koju čine Hrvatski suverenisti te Blok za Hrvatsku, najjači su u srednjem dijelu Hrvatske s 21,1 posto, kao i Slavoniji s 19,4 posto.
U Istri i Primorju su na svega pet posto. Ali, malo iznad deset posto su u Dalmaciji, sjeverozapadnoj Hrvatskoj i zagrebačkoj regiji.
Na kraju, Most koji se bori za barem tri do pet mandata ima osam posto u Dalmaciji, ali u Istri i Promorju te sjeverozapadnoj Hrvatskoj jedva da je prisutan.
Ni u zagrebačkoj regiji ne stoji najbolje jer se nalazi na ispod četiri posto, dok je iznad četiri posto u Slavoniji i središnjoj te gorskoj Hrvatskoj.
* Istraživanje CRO Demoskop za svibanj pročitajte OVDJE.
Napomena: Istraživanje je provela agencija PROMOCIJA PLUS od 2. do 5. lipnja 2020. CATI metodom (telefonski) na uzorku od 1300 punoljetnih građana Republike Hrvatske.
Standardna pogreška uzorka iznosi +/- 2,77 posto, uz razinu pouzdanosti od 95 posto.