Na domaćem taksi-tržištu konkurencija je sve veća, a od nje najveću korist imaju korisnici jer u toj nemilosrdnoj tržišnoj borbi padaju cijene usluga taksi prijevoznika. Primjerice, jedni su cijenu starta spustili ispod pet kuna, dok su drugi cijenu svakog prijeđenog kilometra snizili na tri kune.
Večernji list piše kako su nedavno Ekotaxi i Cammeo u Zagrebu snizili cijene svojih usluga. Ekotaxi sada naplaćuje start četiri kune, a svaki prijeđeni kilometar 3,6 kuna, a uveli su i naplatu po vremenu vožnje tako da svaka minuta košta 90 lipa. Cammeo je također uveo naplatu po minuti i to u iznosu od jedne kune, dok je cijenu starta snizio na pet kuna, a naplatu po kilometru na tri kune.
Ekotaxi će ove godine udvostručiti broj vozila
Oba spomenuta taksi-prijevoznika sada u Zagrebu imaju niže cijene od Ubera koji start naplaćuje šest kuna, kilometar 3,60 kuna, a minutu vožnje 1,2 kune.
U igri su još i Bolt, bivši Taxify, koji start vožnje naplaćuje šest kuna, svaki prijeđeni kilometar 3,6 kuna, a minutu vožnje 60 lipa. Radiotaxi pak cijenu starta vožnje naplaćuje 10 kuna, a prijeđeni kilometar šest kuna. Ride2 start naplaćuje pet kuna, a svaki prijeđeni kilometar 5,50 kuna. Dva potonja taksi-prijevoznika nemaju vremensku tarifu vožnje.
Večernji list također saznaje da je u planu povećanje broja taksi-vozila i u Zagrebu i u ostatku Hrvatske. Direktor Ekotaxija Mislav Munivrana kaže kako njegova tvrtka sada ima 200 vozila i 250 vozača, od čega u Zagrebu 150 taksi-dozvola, a na razini Hrvatske 50, ali ne namjeravaju ostati na tim brojkama.
"Jedan je od naših glavnih poslovnih ciljeva u 2019. godini snažno proširiti prisutnost brenda na cijelu Hrvatsku, ali i regiju te udvostručiti ukupni broj vozila. U ostvarenje tog cilja puno ulažemo i uskoro ćemo krenuti s otvaranjem poslovanja u nekoliko novih gradova", kazao je Munivrana za Večernji list.
Uber: Cijene formiramo tako da svi budu zadovoljni
Cammeo u Hrvatskoj ima više od 500 vozila i 700 vozača, a od toga 200 vozila i 250 vozača u Zagrebu. Osim u zagrebu, Cammeo je prisutan u još 24 grada u Hrvatskoj.
"U planu nam je širenje na nove gradove uz istodobno povećanje broja vozila", poručuju iz Cammea.
U Uberu su za večernji list rekli da imaju oko 4000 vozača koji kao samostalni poduzetnici voze u sklopu njihove platforme po cijeloj Hrvatskoj. No, ne žele reći koliko imaju taksi-dozvola u Zagrebu. Tek ističu kako svi koji voze za njih moraju biti usklađeni sa Zakonom o prijevozu u cestovnom prometu te imati licence na nacionalnoj razini i odgovarajuće dozvole od pojedinih gradova. Što se tiče eventualnog snižavanja cijena, u Uberu ističu kako svoje cijene formiraju tako da i vozači i korisnici budu zadovoljni.