AUTI BLOKIRALI PROLAZ, A PROMETNI REDARI ZBOG IZBORA NE SMIJU PISATI KAZNE: /

'Na cestama 'raspašoj', a mi šećemo kao manekeni'

Image
Foto: Net.hr

Vidjeli smo brojčane dokaze da prometni redari u proteklih mjesec dana ne ispisuju kazne, da su im rezultati 'nula', a u istom razdoblju prošle godine dnevno su znali imati od 40 do 100 intervencija

28.4.2021.
13:46
Net.hr
VOYO logo

Zagrebačka Trešnjevka je nesumnjivo jedan od gradskih kvartova koji se može podičiti najbizarnijim gradnjama, gradilištima i kojekakvim građevinskim zahvatima za koje je teško zaključiti kako su dobili građevinske dozvole i sve potrebne papire. Građevine vise na ulice, nogostupi ne postoje ili su – zaparkirani jer nema dovoljno parkinga.

Stanovnici jedne od takvih tijesnih ulica, Vodnjanske ulice, našli su se zadnjih tjedana u posve nerješivoj situaciji. Jedno gradilište je doslovno "pojelo" pola ionako tijesne ulice, a onda su pojedini stanari odlučili demonstrirati tako da zaparkiraju ostatak ulice i učine je posve neprohodnom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Iz dana u dan, jedan renault i jedna honda – parkirani su tako da je prolaz nemoguć, i za obična vozila, ali i za vozilo hitne pomoći ili vatrogasce, ako bi slučajno zatrebalo. Zvali smo gradsku službu, prometno redarstvo, i nitko nije dolazio niti rješavao problem. Onda smo zvali policiju, pa su nam rekli da je to u nadležnosti gradskog prometnog redarstva. I tako deset dana…", govori nam jedan od stanara iz susjedne ulice. Tek nakon deset dana "borbe" prvi put je došao i pauk na poprište demonstrativnog parkiranja.

Image
Foto: Net.hr

Uzak prolaz na Trešnjevci, ali idu izbori pa prometni redari nisu nešto posebno revni

Image

Čudna predizborna pravila

To je samo jedna od sličnih priča iz Zagreba ovih dana. Sada već gotovo mjesec dana prometno redarstvo Grada Zagreba gotovo uopće ne funkcionira. Ne ispisuju se kazne, pauk izlazi na teren samo kada je to nemoguće izbjeći, krizni punktovi u Zagrebu, tamo gdje se gomilaju nepropisno parkirani automobili koji onemogućuju normalan prolaz pješacima – opet bujaju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Odjel prometnog redarstva, koji vodi Antun Filković, pod ingerencijom Gradskog ureda za prostorno uređenje, izgradnju Grada, graditeljstvo, komunalne poslove i promet, pročelnika Dinka Bilića, zapravo je u stanju posvemašnje hibernacije.

Net.hr je u vrijeme dok je još Milan Bandić pripremao svoju novu predizbornu kampanju da je kroz stranačku strukturu koja je duboko isprepletena s gradskim službama naređen "lovostaj" za vozila pauka, da im je zabranjeno da cirkuliraju po gradu da ne bi "iritirali" građane i podsjećali ih na nesređen parking, a sada dobivamo i informaciju da je isti model naređen i za prometno redarstvo.

Image
PREDIZBORNO LUDILO U ZAGREBPARKINGU: /

Pauk digao Meganea Bandićevom frendu, zbrinuli drugog pajdu pa naredili: Više ne dižete aute

Image
PREDIZBORNO LUDILO U ZAGREBPARKINGU: /

Pauk digao Meganea Bandićevom frendu, zbrinuli drugog pajdu pa naredili: Više ne dižete aute

Image

Prolaza u slučaju hitne potrebe za, primjerice, Vatrogasce, ovdje ne bi bilo, ali nitko ne reagira

Nakon smrti Milana Bandića dva tjedna su radili normalno, a onda im je, nakon što je dotadašnja zamjenica gradonačelnika, Jelena Pavičić Vukičević postala i kandidatkinja za gradonačelnicu te su kroz gradske službe prokolali predizborni protokoli, opet naređeno da ne rade svoj uobičajeni posao.

No, uz želju da se ne iritira građane kaznama i da ih se ne podsjeća kako je aktualna vlast loše riješila problem parkiranja i prohodnosti za pješake, došao je i drugi paket problema: slučajevi koji se ne mogu riješiti bez funkcionalnih prometnih redara sada stoje neriješeni, ili ih se sporo rješava, kao slučaj u Vodnjanskoj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image

Deseci prometnih redara u hibernaciji

Prometni redari, stacionirani u centrali u Jagićevoj ulici, rade u dvije smjene. Ukupno ih je oko 80. Dakle, po smjeni, nad gradskim prometnicama bi "bdjelo" oko 40 redara, dio bi ih bio na terenu, obilazio prometnice, posebno krizne čvorove, dio bi ih – kao mobilni tim – izlazio na teren na poziv građana, a dio bi radio na poslovima videonadzora, jer, kao što je poznato, grad je prekriven mrežom od 468 kamera na 156 lokacija kojima se nadzire promet, posebno na raskrižjima.

Samo na nadzornim kamerama u vrijeme dok je prometno redarstvo radilo "kako treba" utvrdio bi se veliki broj prekršaja. "Ovisi o osobi, o danu. U jednoj smjeni je to moglo biti od 40 do 200 kazni. Naravno, ovisi i o tome je li radni dan ili nedjelja", opisuju nam naši sugovornici, višegodišnji radnici u prometnom redarstvu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Pixsell

Pauk u akciji - arhivska snimka

A k tome treba dodati i izlazak na teren, prometni redari su svakodnevno, u smjenama, obilazili grad, i ispisivali upozorenja ili kazne onima koji su parkirali na pješački prolaz ili na invalidsko mjesto, ako je bio prekršaj za dizanje paukom – uslijedio bi poziv pauku. Reagirali su i na pozive građana, rješavali zaparkirana vozila pred garažama, ili pred ulazima u kuću. Iz tih akcija na terenu dnevno bi ponekad bili ispisano 40 kazni, a ponekad i sto. Ali rijetko, ili nikada: nula.

"Zagreb je veliki grad, s vrlo nesređenim parkingom. Posebno puno posla smo imali pred vrtićima ili školama ili domovima zdravlja. Danima bismo pisali upozorenja i kazne, onda bi se na neko vrijeme situacija sredila. Znamo da i ljudima nije lako jer nemaju gdje parkirati, ali ako nismo uvodili reda na nekim punktovima bi nastao 'Divlji zapad'…", komentira jedan od prometnih redara.

A onda im je krajem ožujka zabranjeno da pišu upozorenja i kazne, da zovu pauk, čak je nadzor video kamerom "obuzdan".

Primjeri po danima: 'nula predmeta'

U petak, 9. travnja ove godine, dvije smjene prometnih redara, dakle, nešto manje od 80 osoba, u evidenciji izvršenja radnih obaveza unijele su u sustav "nula predmeta" iz terenskog rada, ni nadzorni centar sa 468 kamera također nije upisao niti jedan predmet. Nula. Samo je pauk imao "dva predmeta". Služba Zagrebparkinga za "dizanje" nepropisno parkiranih vozila ili micanje vozila zbog bilo kojeg razloga, koja raspolaže s 22 "pauka" i koja je u vrijeme dok normalno radi dizala i oko stotinjak vozila dnevno, tog neobično mirnog petka u Zagrebu samo je dva puta izašla na teren. Ostale sate su "pauci" proveli u lovostaju o kojem smo pisali u vrijeme kada se pokojni gradonačelnik spremao za nove izbore.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U četvrtak, 15. travnja, jednog inače uobičajenog košmarnog dana u Zagrebu, ako bi se pitalo statistiku prometnog redarstva – vlada je također posvemašnja idila: zaposlenici koji su dežurali na nadzornim kamerama opet nisu uhvatili niti jedan jedini prometni prekršaj, a i oni koji su bili na terenu – bili su aktivni točno onoliko koliko su to tražili od njih njihovi šefovi. Deseci prometnih redara koji su obilazili grad imali su točno "nula predmeta."

Image
Foto: Pixsell

Prometni redari prije izbora nemaju puno posla

Od zaposlenika saznajemo da su zapravo uglavnom prenamijenjeni, da ih sada šalju na teren kao tzv. covid-redare. Da bi trebali ljude upozoravati da nisu dobro stavili maske ili da stolovi na terasama nisu dovoljno razmješteni. "Ali nemamo nikakvih ovlasti. Opominjemo. No, ljudi nas uglavnom ne doživljavaju ozbiljno", kaže jedan od naših sugovornika. Posebno je neugodno ako zateknu da je neko vozilo baš jako zakrčilo pješački prolaz, a oni imaju zabranu reagirati. Eventualno će napisati opomenu, ali onda je dugačak put do kazne ili poziva pauku. Služe više kao manekeni, šetaju gradom – a ne smiju raditi ništa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Baš kao što je u slučaju Vodnjanske ulice na Trešnjevci trebalo desetak dana da se pokrene procedura, tako i brojni drugi građani ovih dana čudno dugo čekaju akcije prometnih redara.

Gradske službe šute

A redare pak s druge strane brine što će na punktovima koje se smatra kriznima za divlje parkiranje sada nastati "raspašoj" koji će biti teško ponovno dovesti u red. I nije im jasno kako je to moguće da se unutar gradske vlasti tolerira da neće imati nikakvu učinkovitost, i kako će se pravdati da jedan cijeli Sektor ili Gradski ured neće imati nikakve rezultate na kraju mjeseca.

Je li moguće da se zbog kampanje doslovno ugasi jedan cijeli segment brige o gradu? Ili se radi o nerazjašnjivim igrama među gradskim službama, političkim nadmudrivanjima i instrumentalizaciji?

Poslali smo upite na nekoliko adresa u Gradu Zagrebu, i pročelniku Biliću, i na redarstvo, i u press službu Grada Zagreba, ali niti nakon gotovo tjedan dana pokušaja dobivanja odgovora nismo uspjeli saznati tko je i zašto naredio da prometni redari zapravo ne rade posao za koji su plaćeni i da građani Zagreba ne dobivaju uslugu koju su obilno platili kroz sve poreze i prireze.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo