SVI U NJEMAČKU /

Većina Hrvata spremna napustiti Hrvatsku

Image
Foto: Photos.com

Jesu li građani Hrvatske spremni napustiti domovinu i otisnuti se u inozemstvo? Što ih pokreće u toj odluci? Najnovije istraživanje otkriva navike Hrvata po pitanju njihove mobilnosti.

29.11.2011.
13:12
Photos.com
VOYO logo

Preseljenje zbog bolje poslovne budućnosti, čak i izvan domovine, uobičajena je praksa u razvijenim zemljama Europske unije. U tome ne zaostaju ni Hrvati, a mobilnost radne snage u porastu je zbog globalne ekonomske krize.

Koliko su građani Hrvatske spremni na selidbu i što ih pokreće u toj odluci, istražio je portal MojPosao tijekom kolovoza 2011. na preko 900 ispitanika.

Na preseljenje unutar Hrvatske spremno je dvije trećine građana (67%), ukoliko bi to značilo zaposlenje ili bolji posao.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Četvrtina ispitanika (24%) s preseljenjem se djelomično slaže, ovisno o ponuđenim uvjetima na novom radnom mjestu, dok 9% ispitanika ne bi preselilo s trenutne lokacije bez obzira na sve.

Na život izvan Hrvatske spremno je 64% ispitanika ukoliko bi dobili novi (bolji) posao. S preseljenjem preko granice se djelomično slaže 17% ispitanika, dok petina ispitanika (19%) nije spremna na promjenu životne okoline.

Ispitanici koji su spremni preseliti u inozemstvo, promijenili bi mjesto stanovanja pod uvjetom da dobiju ugovor na neodređeno (81%) ili ugovor na određeno, ali dulji od godinu dana (75%).

Polovica ispitanika preselila bi se i radi ugovora na određeno u trajanju od pola godine. Četvrtina ispitanika (25%) preselilo bi i privremeno na period do 6 mjeseci, a isto toliko radilo bi preko ugovora kod agencija za privremeno zapošljavanje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Većina ispitanika (59%) u inozemstvu je spremna ostati i više od pet godina. Četvrtina ispitanika (24%) u inozemstvu bi radila tri do pet godina, a njih 17% željelo bi se vratiti u roku od tri godine.

Kao najvažnije razloge preseljenja izvan države najviše ispitanika (72%) navelo je bolji standard života i lošu ekonomsku situaciju u državi (66%). Zbog mogućnosti ostvarenja karijere preselilo bi 48% ispitanika, a zbog stjecanja radnog iskustva 43%. Svaki četvrti ispitanik (25%) selidbom želi započeti nov život, a 22% kao razlog navodi upoznavanje novih ljudi.  

Najpoželjnije destinacije za novi početak su Njemačka i Švicarska (51%) te Velika Britanija (50%). U Sjedinjene Američke Države preselilo bi 43% ispitanika, a gotovo isto toliko (42%) u bližu Austriju. 37% ispitanika preselilo bi u Kanadu, a 35% u Australiju. U susjednu Sloveniju preseliti je spremna četvrtina ispitanika (25%), dok je taj postotak nešto manji za Srbiju (8%) i Bosnu i Hercegovinu (6%).

Od gradova najpopularniji je London, tamo bi htjela raditi trećina ispitanika (33%) te Beč u koji bi preselilo 19% ispitanika. Na trećem mjestu nalazi se New York iza kojeg slijede Berlin i München.

Pri izboru tvrtke u inozemstvu najviše bi se ispitanika vodilo za dobrom plaćom (64%). Gotovo polovica ispitanika (47%) tvrtku bi izabralo prema prilikama za razvoj karijere, a 42% tvrtku bi biralo prema dobroj radnoj atmosferi.

Uvjeti preseljenja u nepoznatu državu najvažnije su informacije za 66% ispitanika, kao i potencijalni smještaj (63%). Životni standard je važna informacija za 60% ispitanika.

Google je najpoželjniji poslodavac za većinu ispitanika (20%), a na drugom mjestu je IBM (10%). U Hewlett Packardu htjelo bi raditi 6%, a u Microsoftu 5% građana. Apple se nalazi na šestom mjestu (4%), odmah iza BMW-a u kojem bi radilo 5% ispitanika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo