Agrokoru je potrebno da milijuni turista, koji će ovo ljeto posjetiti Hrvatsku, dio svog novca potroše u Konzumovim dućanima, no i domaće stanovništvo sve češće radije bira kupovati u stranim lancima. Bloomberg prenosi izjavu Nebojše Kovačevića, vodoinstalatera s Krka, koji im je rekao da je prije kupovao u Konzumu, ali da mu se sada čini da su proizvodi drugdje jeftiniji i kvalitetniji.
Njegov izbor simbolizira opasnost s kojom se suočava Agrokor, nekad najmoćniji konglomerat na zapadnom Balkanu, kojem sada prijeti zaborav. Ako je već sam dolazak konkurenata na tržište potkopao financije tvrtke, Agrokorova ovogodišnja kriza samo je dodatno odbila kupce. Prodaja u Konzumovim dućanima pala je za 11 posto u prvih pet mjeseci u usporedbi s godinom prije, piše Bloomberg.
Agrokor više neće postojati u ovom obliku
Poslovanje Konzumovih trgovina ovoga ljeta od iznimne je važnosti jer Agrokoru ulazi u ključnu fazu restrukturiranja. Lanac dućana godinama je milijunima turista, koji svake godine posjete hrvatsku obalu, bio prvi izbor za kupnju namirnica. Sve jača konkurencija i loš publicitet sada odbijaju kupce, a kompanijina mogućnost da reagira je ograničena.
Za Bloomerg je govorio i Telegramov analitičar Goranko Fižulić koji je rekao da se Konzum, zbog visokih troškova poslovanja, neće moći natjecati s konkurentskim lancima i da neće uspjeti zadržati svoj udio na tržištu. Konkurencija će u ljetnim mjesecima biti još oštrija, jer će kupci kupovati u lancima koji su im poznati, rekao je Fižulić.
Ante Ramljak, vladin povjerenik u Agrokoru priznaje da konglomerat, kada završi petnaestomjesečno vladino upravljanje, vjerojatno neće postojati u sadašnjem obliku. Ramljak je u nedavnom intervjuu rekao kako će dijelovi Agrokora biti prodani kako bi se financirala potraživanja. Transformacija je već počela. Konzum će zatvoriti stotinjak od otprilike 700 dućana u Hrvatskoj, piše Bloomberg.
Politika je dopustila da Agrokor toliko naraste
Pod Agrokorom se nalazi 143 kompanija u različitim zemljama regije, koje su u različitom financijskom stanju. Prioritet će biti prodaja non-core tvrtki, uključujući i zdravstvenu kliniku u Zagrebu i četiri kina u Beogradu, rekao je Ramljak. Proizvođači hrane, poljoprivredni pogoni, maloprodajni lanci Konzum i Mercator, prodavat će se u grupama ili odvojeno.
“Kompanija je toliko velika i toliko važna da je imala ogroman lobij i mnoge su odluke političara omogućile da Agrokor naraste do razine do koje je narastao. Ne vjerujem da će Agrokor ostati u jednom komadu”, rekao je Lutz Roehmeyer iz Landesbank Berlin Investmen GmbH-a.