Splitska će Opera u petak 17. studenog s početkom u 19.30 sati premijerno izvesti Verdijev Rigoletto u režiji Ozrena Prohića i pod ravnanjem maestra Nikše Bareze.
Maestro Bareza u splitskom HNK-u postavlja autentičnog Rigoletta, a to znači da slijedi originalnu Verdijevu partituru, bez mnogih dodataka i modifikacija, koji su se s vremenom uvriježili, a koji su uvedeni radi pjevačke atraktivnosti. Ovo je prvi put da se ovakav "očišćeni" Rigoletto postavlja scenski.
Redatelj Prohić smješta predstavu u 30-e godine 20. stoljeća, u vrijeme rađanja fašizma. Unatoč toj inovaciji, nije dirano u dramatsku strukturu djela koje je, i u Verdijevoj i verziji njegova libretista Piavea, bezvremeno. Naime, i prilikom prvog postavljanja Rigoletta u venecijanskom teatru La Fenice 1851., vrijeme i mjesto radnje su se, zbog zahtjeva cenzora morali mijenjati.
Rigoletta na splitskim daskama igra gost iz Italije Franco Giovine, koji je zbog svojih glasovnih i interpretativnih mogućnosti trenutačno jedan od najtraženijih baritona na međunarodnoj sceni - pjevao je na svim značajnim talijanskim i brojnim inozemnim pozornicama.
Gildu prvi put u svojoj karijeri pjeva mlada sopranistica Adela Golac-Rilović, inače solistica splitske Opere, koja je splitsku publiku oduševila prošlogodišnjom kreacijom Euridike u Offenbachovu Orfeju u podzemlju.
Scenografkinja Rigoletta je Dubravka Lošić, kostimografkinja Irena Sušac, za scenski pokret je zadužena Jasna Frankić-Brkljačić, a zborovođa je Ana Šabašov.
Osim Franca Giovinea i Adele Golac-Rilović u predstavi nastupaju Ante Ivić, Ivica Čikeš, Renata Pokupić, Ivica Šarić te drugi.