DUBAI - Podzemna željeznica, puštena je u promet u srijedu navečer, na simboličan datum, 09/09/09, u trenutku kada je divovski sat otkucao 9 sati i 9 minuta i na postaji uz jedan od najvećih trgovačkih centara u Dubaiju.
Prvi počasni putnik novog vlaka bio je suveren Dubaija, šeik Rašid bin Saed Al Maktum, poništio je voznu kartu posluženu mu na srebrenu pladnju i zatim se s uglednim gostima ukrcao u vlak na prvu vožnju.
Na postaji al-Ittihad u središtu grada, najvećoj postaji podzemne željeznice u svijetu, kako tvrde vlasti, šeik je u kapsulu "pohranio tajnu poruku" za buduće naraštaje, koji će je otvoriti poslije 37 godina.
Dubai, emirat i glavni grad jednog od sedam Ujedinjenih Arapskih Emirata u naftom bogatoj državi, godinama zadivljuje svijet divovskim i nadasve raskošnim projektima: najvišim tornjem na svijetu, najvećim umjetnim otocima na svijetu, najvećim trgovačkim centrima na Bliskome istoku i najvećim zatvorenim skijalištem. Zbirci najvećih pridružio je sada i najdulji vlak bez vozača u svijetu .
Početna cijena podzemne željeznice bila je 4,4 milijarde dolara kada je projekt krenuo 2005., a s vremenom je premašila 7,6 milijarda.
Iako su radnici radili u tri smjene kako bi završili posao do simboličnog datuma, u četvrtak je u prometu samo deset od 29 postaja podzemne željeznice. A da u toj danas bogatoj zemlji nije sve oduvijek bilo zlatno, svjedoče crno-bijele fotografije izložene na postajama podzemnih željeznica s prikazom siromaštva u kojemu su stanovnici živjeli nekada kad im je izlov bisera bio glavni izvor prihoda.
Na novinarsko pitanje kakva je budućnost Dubaija s obzirom na međunarodnu financijsku krizu, šeik je odgovorio "Bit će novih projekata".
U videoprilogu je film o nastanku najvećeg metroa.