Tajne Twittera ponuđene na prodaju

Aktivisti koji se bore za pravo na privatnost osudili su Twitter jer je kompanijama omogućio pristup svojoj arhivi milijuna tweetova.

29.2.2012.
12:55
VOYO logo

Milijuni korisnika širom svijeta koriste ovu društvenu mrežu kako bi objavljivali kratke poruke za svoje "sljedbenike" (followers). Većina njih vjeruje da su njihovi tweetovi nakon tjedan dana nedostupni ljudima izvan njihove mreže jer se nakon tog razdoblja više ne mogu pretraživati na stranici.

No, Twitter arhivira svaki vaš tweet – ima ih oko 250 milijuna dnevno – te je sklopio dogovor s britanskom kompanijom Datasift da ih može pretraživati, i to sve tweetove koji su objavljeni od siječnja 2010. Trenutačno se samo u Velikoj Britaniji oko sedam milijuna ljudi koristi Twitterom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vi ste proizvod, a ne kupac

Ova kompanija koristit će tweetove, odnosno informacije iz tih tweetova kako bi pomogla drugim kompanijama i marketinškim kampanjama u odabiru utjecajnih korisnika. Ovaj dogovor dio je Twitterova plana da osmisli prihode od svoje usluge, koja je zasad besplatna, za, kako se procjenjuje, oko 300 milijuna korisnika širom svijeta.

Ipak, ovaj potez uzbunio je mnoge aktiviste koji se bore za pravo na privatnost, a organizacija Electronic Frontier Foundation nazvala ga "jezivim".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ljudi mogu smatrati tweetove svojom osobnom imovinom, međutim ovaj dogovor pokazuje da oni to nisu. Naši osobni postovi na društvenoj mreži samo su još jedan način kako bi oglasi bili bolje usmjereni, a to je vrlo unosna industrija", rekao je za Daily MailNick Pickles, direktor organizacije Big Brother Watch.

"Jasno je da ako ne plaćate za uslugu, niste kupac – vi ste proizvod."

Pošto kila struje svijesti?

Datasift plaća kompanijama oko 10.000 funti mjesečno za analizu tweetova koji se objavljuju svaki dan, i to za bilo kakvu informaciju koja se odnosi na njihove proizvode ili usluge koje nude.

Gus Hosein iz organizacije Privacy International izjavio je da "ljudi koriste Twitter kako bi komunicirali sa svojim prijateljima i mrežama, a u uvjerenju da će njihovi tweetovi brzo nestati u eteru".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Činjenica da se dvogodišnji tweetovi sada mogu pregledavati u potrazi za informacijama, a potom prodavati poslovnim subjektima, radikalan je zaokret u krivom smjeru", istaknuo je.

"Twitter je društvenu mrežu koja je namijenjena promicanju globalne konverzacije pretvorio u ogromnu tvrtku za istraživanje tržišta, u kojoj sudionici ne sudjeluju svojom voljom niti su za to plaćeni."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Slikovito rečeno, Twitter je prisvojio našu "struju svijesti" koju objavljujemo u obliku postova koji sadrže najviše 140 znakova, analizirao je, prepakirao i počeo prodavati kako bi ostvario profit.

Najgora je stvar, kako upozoravaju zagovornici prava na privatnost, ta da nikada nismo bili upozoreni da bi se ovo moglo jednom dogoditi.

***

Ako i dalje želite pratiti vijesti koje se odnose na Twitter, pratite nas preko našeg profila na Twitteru: http://twitter.com/#!/Nethr

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prethodni članci: arti-201201270435006 arti-201202130518006 arti-201201020273006 arti-201112090132006

Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo