Milijuni korisnika širom svijeta koriste ovu društvenu mrežu kako bi objavljivali kratke poruke za svoje "sljedbenike" (followers). Većina njih vjeruje da su njihovi tweetovi nakon tjedan dana nedostupni ljudima izvan njihove mreže jer se nakon tog razdoblja više ne mogu pretraživati na stranici.
No, Twitter arhivira svaki vaš tweet – ima ih oko 250 milijuna dnevno – te je sklopio dogovor s britanskom kompanijom Datasift da ih može pretraživati, i to sve tweetove koji su objavljeni od siječnja 2010. Trenutačno se samo u Velikoj Britaniji oko sedam milijuna ljudi koristi Twitterom.
Vi ste proizvod, a ne kupac
Ova kompanija koristit će tweetove, odnosno informacije iz tih tweetova kako bi pomogla drugim kompanijama i marketinškim kampanjama u odabiru utjecajnih korisnika. Ovaj dogovor dio je Twitterova plana da osmisli prihode od svoje usluge, koja je zasad besplatna, za, kako se procjenjuje, oko 300 milijuna korisnika širom svijeta.
Ipak, ovaj potez uzbunio je mnoge aktiviste koji se bore za pravo na privatnost, a organizacija Electronic Frontier Foundation nazvala ga "jezivim".
"Ljudi mogu smatrati tweetove svojom osobnom imovinom, međutim ovaj dogovor pokazuje da oni to nisu. Naši osobni postovi na društvenoj mreži samo su još jedan način kako bi oglasi bili bolje usmjereni, a to je vrlo unosna industrija", rekao je za Daily MailNick Pickles, direktor organizacije Big Brother Watch.
"Jasno je da ako ne plaćate za uslugu, niste kupac – vi ste proizvod."
Pošto kila struje svijesti?
Datasift plaća kompanijama oko 10.000 funti mjesečno za analizu tweetova koji se objavljuju svaki dan, i to za bilo kakvu informaciju koja se odnosi na njihove proizvode ili usluge koje nude.
Gus Hosein iz organizacije Privacy International izjavio je da "ljudi koriste Twitter kako bi komunicirali sa svojim prijateljima i mrežama, a u uvjerenju da će njihovi tweetovi brzo nestati u eteru".
"Činjenica da se dvogodišnji tweetovi sada mogu pregledavati u potrazi za informacijama, a potom prodavati poslovnim subjektima, radikalan je zaokret u krivom smjeru", istaknuo je.
"Twitter je društvenu mrežu koja je namijenjena promicanju globalne konverzacije pretvorio u ogromnu tvrtku za istraživanje tržišta, u kojoj sudionici ne sudjeluju svojom voljom niti su za to plaćeni."
Slikovito rečeno, Twitter je prisvojio našu "struju svijesti" koju objavljujemo u obliku postova koji sadrže najviše 140 znakova, analizirao je, prepakirao i počeo prodavati kako bi ostvario profit.
Najgora je stvar, kako upozoravaju zagovornici prava na privatnost, ta da nikada nismo bili upozoreni da bi se ovo moglo jednom dogoditi.
***
Ako i dalje želite pratiti vijesti koje se odnose na Twitter, pratite nas preko našeg profila na Twitteru: http://twitter.com/#!/Nethr
Prethodni članci: arti-201201270435006 arti-201202130518006 arti-201201020273006 arti-201112090132006