Zviždačica koja je u posljednje vrijeme zadala nekoliko velikih udaraca Facebooku dala je intervju za CBS i tako otkrila svoj identitet.
Radi se o Frances Haugen (37), koja je u toj korporaciji radila kao voditeljica proizvoda u odjelu za društveni integritet. U seriji dokumenata koju je pustila u javnost jasno je, kako kaže, da je Facebook u mnogim ključnim situacijama kada je trebao pokazati društvenu odgovornost na prvo mjesto stavio "rast umjesto sigurnosti".
"Postojao je sukob interesa oko onoga što je dobro za javnost i što je dobro za Facebook", rekla je Haugen u intervjuu.
Haugen je, prije nego što je ranije ove godine napustila kompaniju zbog "ogorčenosti" njihovim načinom poslovanja, kopirala mnoge dopise i dokumente koje je predala Wall Street Journalu. Povjerljive informacije tehnološkog giganta posljednja su tri tjedna izlazila u tom časopisu, a afera 'Facebook files' pridonijela je jučerašnjem padu vrijednosti te kompanije za 7 milijardi dolara, koji je uslijedio nakon što ljudi pola dana nisu mogli pristupiti njihovim uslugama zbog greške na serverima.
Među otkrićima se spominje kako su slavne osobe, političari i korisnici visokog profila imali drugačiji tretman na Facebooku od ostalih korisnica. Na takvom profilu gotovo uopće nisu bile primjenjivanje moderatorske politike poznate kao XCheck. Također se spominju i novi detalji skandala oko krađe podataka u slučaju Cambridge analityca, a pojavili su se i dokazi o umiješanosti Facebooka u nerede ispred zgrade Kongresa u siječnju.
Zabrinjavajuća je tvrdnja da su iz Facebooka znali sve o negativnim učincima koje ta društvena mreža i pripadajući Instagram imaju na svoje korisnike, no nisu poduzeli ništa oko toga. Tako se spominje istraživanje koje je naručila sama kompanija, a koje je pokazalo da Instagram kod čak 32% mladih djevojaka potiče ogorčenost zbog vlastitog tijela i općenito izgleda.
Haugen će o svemu svjedočiti i pred odborom američkog Senata, u saslušanju naziva "Zaštita djece na internetu". Prošlog je tjedna to učinio jedan od njihovih izvršnih direktora koji je pokušao objasniti kako dokumenti pušteni u javnost ne prikazuju i drugu stranu, onu prema kojoj njihove društvene mreže imaju i pozitivne utjecaje na mlade. No, Haugen žestoko osporava ova opravdanja.
"Facebook je ponovo i ponovo odabirao optimizaciju prema vlastitim interesima, poput zarađivanja novca", tvrdi zviždačica.