Taksiji su sveprisutni na njemačkim ulicama. Oni su obično prepoznatljivi po bijeloj boji i žutom svjetlu na krovu. Ako znak svijetli, taksi je slobodan međutim, ako je lampica ugašena, putnik se prevozi, ali postoje i druga svjetla, piše Fenix magazin.
Ona se također nalaze na taxi znaku, ali se koriste samo u iznimnim slučajevima. To su crvena svjetla koja služe kao tihi alarm i tada je taksist u nevolji. Taksist može diskretno aktivirati svjetla u vozilu, a da putnik to ne primijeti. Tko god vidi taksi s crvenim svjetlom, svakako treba nazvati policiju.
Ali kada se koristi tihi alarm? To može biti slučaj, primjerice, ako taksistu napadne putnik kako ne bi dodatno provocirali napadača i spriječili dodatnu eskalaciju, alarm je moguće vidjeti samo izvana. Na starijim modelima cijeli taksi znak treperi kada je aktiviran tihi alarm.
Iako ovo može biti vidljivije prolaznicima, također predstavlja rizik da će napadač vidjeti odraz u prozoru. Taj rizik je značajno manji s malim crvenim LED svjetlom, no, tihi alarm u taksijima nije obvezan, iako Njemačko taksi udruženje već dugi niz godina preporučuje opremanje vozila njime.
Drugačija je situacija s takozvanim glasnim alarmom. To je obvezno u svakom taksiju. Ako je to aktivirano, taksi će trubiti u intervalima, a također će svijetliti prednja svjetla i stražnji pokazivači smjera kao i tihi alarm, ovo aktivira vozač.
Može se isključiti samo s pomoću prekidača skrivenog u prtljažniku ili motornom prostoru. S tihim i glasnim alarmom, kontrolni centar taksija automatski se obavještava kada vozač pritisne gumb.
POGLEDAJTE VIDEO: Prevrnuo se taksi u Osijeku