'CRVENI ALARM ZA TAJNE SLUŽBE' /

Poljski konzervativci platili HDZ-ove oglase? Stručnjak: 'Google zna griješiti, no ako su namjere bile loše'

Najmanje petnaest oglasa u šest dana s logom HDZ-a i podatkom da su plaćeni iz džepa poljske konzervativne stranke Pravo i pravda.

Ana Mlinarić

Ana Mlinarić

Izvještavala iz Ukrajine i drugih kriznih situacija, dobitnica HND-ove nagrade za najbolju TV novinarku

4.4.2024.
22:06
VOYO logo

Je li se konzervativna poljska stranka Pravo i pravda uplela u hrvatske izbore? Reakcije se ne stišavaju nakon tvrdnje da su financirali Određeni broj internetskih oglasa s logom HDZ-a.

Je li riječ samo o pogrešci Googlea koju je danas priznao ili je poljska stranka imala loše namjere? Šef HDZ-a napada Možemo, a kakve veze s pričom ima Mislav Kolakušić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Najmanje petnaest oglasa u šest dana s logom HDZ-a i podatkom da su plaćeni iz džepa poljske konzervativne stranke Pravo i pravda.

Andrej Plenković demantira bilo kakvu vezu s poljskim konzervativcima - i napada Možemo!

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"To je na njihovu sramotu i očito je cijeli domet gledanje što tko lajka i promovira", rekao je ranije Plenković.

Iz Googlea tvrde riječ je o tehničkoj pogrešci koju su odmah ispravili.

Poljska politička stranka Pravo i Pravda priopćila je da nije koristila oglašavanje za promociju stranke Hrvatske demokratske zajednice (HDZ) niti se poljska politička stranka uključila u izbore za Hrvatski sabor.

Image
'NETOČNO' POJAVLJIVANJE /

Google se oglasio o HDZ-ovim oglasima: Nije ih platila poljska stranka

Image
'NETOČNO' POJAVLJIVANJE /

Google se oglasio o HDZ-ovim oglasima: Nije ih platila poljska stranka

Crveni alarm

Usprkos priopćenju internetskog diva, stranka Možemo! smatra - tajnim službama trebao bi se upaliti crveni alarm. Pitaju je li poljska stranka Pravo i pravda imala skrivene namjere.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ako između njih i HDZ-a ne postoji veza što im mogu i vjerovati, mi se ozbiljno moramo pitati zašto oni to rade, i za čiji račun. Za čiji račun plaćaju oglase nekoj političkoj organizaciji, bilo kojoj. Ne da se nismo zaletjeli nego bi napravili ozbiljnu grešku da to nismo rekli", rekla je Sandra Benčić.

Prema podacima, sporni oglasi prikazani su između 14 do 16 milijuna puta, i to u Hrvatskoj i Sloveniji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Google zna griješiti, no ako su namjere bile loše, Poljaci su mogli prikupiti informacije o spolu, dobi i geolokaciji, pojašnjava stručnjak za digitalni marketing Željko Riha, a na pitanje je li čuo da je neka stranka ukrala vizual druge kako bi skupila podatke o njenim biračima, Riha kaže:

"Takve prakse vani sasvim normalne. Da ne kažem da se rade fejk stranice od kandidata, fejk profili na društvenim mrežama. Šire se dezinformacije…"

Ima li ikakve veze s istoimenom poljskom strankom, pitali smo Mislava Kolakušića - koji je do birača, a onda i mandata, i stigao upravo preko interneta.

"Apsolutno ni na koji način nismo povezani", rekao je Mislav Kolakušić, a na pitanje je li surađivao s njima, dodao je: "Ja sam podržavao Poljake kada je globalizam htio uništiti Poljsku dok je na čelu bio PIP".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Predmet propitkuje i Državno izborno povjerenstvo, no sa zaključcima će pričekati. Slaven Hojski kaže da su zatražili očitovanje Googlea.

Ima li posla i za policiju i tajne službe, ni jedna od dviju adresa, danas ne otkriva.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo