Policija u Arizoni objavila je kratku videosnimku kobnog sudara između autonomnog Uberovog vozila i pješakinje dok se istražuje taj slučaj koji je stavio novi fokus na sigurnost automobila bez vozača.
Video je snimljen iz unutrašnjosti Volva XC90 koji je Uber koristio za testiranje, a prikazuje kako se automobil kreće mračnom cestom kad se odjednom pojavi žena koja gura bicikl.
Elaine Herzberg (49) je kasnije preminula od ozljeda.
To je prvi nesretni slučaj koji uključuje automobile bez vozača koji se još uvijek testiraju diljem svijeta i koji bi mogao usporiti uvođenje takvog prometa na američke ceste.
Nesreća se dogodila dok je osoba za volanom nadgledala vožnju
Policija je otkrila malo detalja o tom incidentu koji se dogodio u nedjelju navečer u Tempeu, predgrađu Phoenixa u Arizoni, dok je vozilo bilo u autonomnom modu, no s osobom za volanom koja je nadgledala vožnju. Uber je nakon nesreće zaustavio testiranja takvih vožnji u Sjevernoj Americi, a i federalni regulatori provode istragu.
Videosnimka pokazuje kako se vozilo kreće u desnoj traci na cesti s četiri trake. Zatim je pokazana osvijetljena žena koja prelazi u traku automobila gurajući svoj bicikl. Snimka prikazuje i unutrašnjost vozila i vozača koji gleda prema dolje, a ne na cestu. Nekoliko trenutaka prije završetka snimke vozač gleda prema cesti i odjednom izgleda šokirano.
Uznemirujuć video
"Video je uznemirujuć i bolan za gledat, a naše misli su i dalje s Elaininim voljenima", priopćio je Uber.
"Naši automobili i dalje ne voze te pomažemo lokalnim, saveznim i federalnim vlastima na koji god način možemo", dodala je tvrtka.
Videosnimka će vjerojatno biti ključni dio istrage Uberove tehnologije autonomne vožnje i utvrđivanja je li ona spremna za javni promet.
Iako su detalji Ubereove tehnologije nepoznati, autonomna vozila za identifikaciju objekata oko vozila većinom koriste kombinaciju senzora, uključujući radar i Lidar, senzor koji se temelji na svjetlu i može funkcionirati i po mraku.
Zašto senzori nisu registrirali pješakinju?
Regulatori se bave pitanjem zašto senzori nisu registrirali prisutnost Herzberg koja je trebala prijeći tri trake prije no što je ušla u onu gdje je Uberovo vozilo.
Bryant Walker Smith, stručnjak za autonomna vozila, rekao je kako je njegov prvi dojam nakon gledanja snimke bio "bijes".
"Iako ovaj video ne prikazuje potpunu sliku, on snažno sugerira grešku u Uberovom autonomnom sustavu i izostanak pažnje Uberovog vozača i žrtve", istaknuo je Smith, profesor prava na Sveučilištu Južne Karoline s kojim se slaže i stručnjak Raj Rajkumar.
Radar ju je trebao uočiti
"Senzori su u ovom slučaju trebali registrirati biciklistkinju. Kamere su najvjerojatnije bile beskorisne, no radar i Lidar su ju trebali uočiti", istaknuo je taj profesor s Carnegie Mellona.
"Iako informacije nisu dostupne, na temelju samo ove videosnimke izvire zaključak da postoje problemi u Uberovom softwareu koji se moraju ispraviti", zaključio je.