Kubanci, frustrirani ograničenjima na kupovinu strane robe, jedva su dočekali da zakon stupi na snagu, sve dok nisu vidjeli da su im cijene skočile za 400 posto.
Kubanske su vlasti najavile da će 75 posto prihoda od prodaje automobila investirati u zloglasni državni transportni sustav, ali teško da će od toga imati ikakve koristi jer je u šest mjeseci prodano automobila za samo 1,28 milijuna dolara.
Kubanci su prije 1. siječnja morali tražiti dozvolu da od ovlaštenih državnih prodavača automobila kupe novo vozilo. Oni sada prodaju i nove i rabljene automobile.
Prosječna plaća u državnim tvrtkama 20 dolara
Većina prodanih automobila ove godine odnosi se na rabljena vozila s prosječnom cijenom od 23.759 dolara.
Prosječna plaća zaposlenih u državnim poduzećima na Kubi iznosi 20 dolara i rijetki su oni koji mogu i pomisliti na kupnju novog vozila.
Kuba je postupno liberalizirala svoje tržište automobila. Tek od 2011. ljudi su mogli između sebe trgovati rabljenim automobilima. Prije toga, samo automobili koji su bili na Kubi prije revolucije 1959. godine mogli su se slobodno kupovati i prodavati, što objašnjava zašto je na ulicama bilo toliko 'retro' američkih automobila iz 50-ih godina.