TISUĆAMA EUROPSKIH PILOTA PRIJETE OTKAZI: /

Ali, za malo nižu plaću nude im se slični poslovi 'na zemlji'

Image
Foto: Profimedia / ilustracija

Procjenjuje se da bi od 65.000 ljudi zaposlenih kao letačko osoblje prije pandemije, njih najviše 18.000 moglo ostati bez posla u zrakoplovnim kompanijama

26.5.2021.
9:49
Profimedia / ilustracija
VOYO logo

Pandemija Covida-19 dodatno je naglasila prekarni položaj dijela pilota u globalnoj industriji zračnog prijevoza, a situacija je daleko od oporavka. Primjerice, njemački zrakoplovni prijevoznik Lufthansa početkom svibnja objavio je kako trenutno ima 81 posto manje letova nego u istom razdoblju predpandemijske 2019. godine, a većina letova koje ta kompanija trenutno održava odnosi se na teretne zrakoplove, piše Poslovni dnevnik.

Europska pilotska sindikalna središnjica (EPA) procjenjuje da bi od 65.000 ljudi zaposlenih kao letačko osoblje prije pandemije, njih najviše 18.000 moglo ostati bez posla u zrakoplovnim kompanijama. Samo bi Lufthansa mogla sljedeće godine otpustiti 1200 pilota te stjuarda i stjuardesa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Image
NA LETU S CROATIA AIRLINESOM: /

Kako će se domaća aviokompanija i zračne luke izvući iz najveće krize u povijesti avijacije?

Image
NA LETU S CROATIA AIRLINESOM: /

Kako će se domaća aviokompanija i zračne luke izvući iz najveće krize u povijesti avijacije?

Čak 82 posto pilota spremno na nižu plaću

Anketa portala FlightGlobal i britanske agencije za zapošljavanje GOOSE, provedena među 2600 pilota iz cijelog svijeta, pokazala je da samo 43 posto ispitanika radi pilotski posao za koji su i školovani. Trećina je bez posla, 17 posto pilota je "na čekanju", a 10 posto radi na zemaljskim poslovima unutar kompanija. Također, anketa je pokazala da je čak 82 posto pilota spremno pristati na nižu plaću kako bi dobili novi posao. To otvara priliku kompanijama iz drugih prijevozničkih sektora da dođu do kvalitetnog kadra i ublaže višegodišnju nestašicu radnika.

Primjerice, željezničkim kompanijama iz Njemačke, Švicarske i Austrije kronično nedostaje strojovođa, dok u Hong Kongu i Australiji piloti lako mogu dobiti posao u javnom prijevozu ili kao vozači turističkih autobusa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U Deutsche Bahn želi 1500 bivših pilota

Za tisuće "prizemljenih" smatra se da su dobro obrazovani i obučeni radnici, pouzdani i otporni na stres, a to su osobine koje trebaju krasiti i strojovođe putničkog ili teretnog vlaka. Deutsche Bahn nedavno je primio čak 1500 molbi za posao bivših zaposlenika zrakoplovnih kompanija, a do sada su zaposlili 280 kandidata, od čega 55 nekadašnjih pilota te 107 članova kabinskog osoblja.

U razgovoru za njemački zrakoplovni portal ailiners.de, Dennis Seidel, nekadašnji pilot s 10-godišnjim stažom u podružnici propale kompanije Air Berlin, kaže kako je zanimanje pilota bio njegov dječački san. No, taj je san postao nimalo lijepa java nakon što je njegova kompanija LGW otišla u stečaj zbog pandemije. Šansu je dobio u Deutsche Bahnu gdje trenutno pohađa obuku za strojovođu lokomotive, koja traje između 10 i 12 mjeseci.

“Sudeći prema onome od čega se posao ustvari sastoji, radni zadaci su prilično slični. Strojovođe imaju jednako odgovoran posao kao i piloti", kaže Seidel.

Image

Aircrafts of German airlines Lufthansa and Eurowings are seen at "Franz-Josef-Strauss" airport in Munich, southern Germany, on August 24, 2020, amid the novel coronavirus Covid-19 pandemic.,Image: 554838114, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no

'Zarađujem neznatno manje od pilota-početnika'

Felicianu Baumannu, 27-godišnjaku iz Hamburga, netom nakon završetka pilotske obuke u Austrian Airlinesu kriza je značajno srezala šanse pronalaska pilotskog zaposlenja pa je prihvatio posao vozača tramvaja u bečkom gradskom prijevoznom poduzeću Wiener Linien.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Zadatak u obje profesije jest prevesti sigurno sličan broj putnika od točke A do točke B”, kazao je Baumann dodavši kako razlika u plaći pilota i bečkog tramvajca "nije tako značajna".

"Sada zarađujem neznatno manje nego što bih zarađivao kao pilot-početnik", kaže.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'Savjetujemo svakome da razradi plan B'

Podaci Deutsche Bahna pokazuju kako kvalificirane strojovođe s iskustvom zarađuju između 44.000 i 52.500 eura godišnje, uključujući bonuse i druge dodatke na plaću. Za usporedbu, Lufthansini mladi piloti u prvoj godini zaposlenja imaju godišnju plaću od 65.000 eura. Prvi časnik s više od 20 godina iskustva ima dvostruko veću plaću, ali mnoge su zrakoplovne kompanije tijekom pandemije srezale primanja pilota.

"Općenito, savjetujemo svakome tko namjerava upisati pilotsku obuku da prije toga razradi plan B”, kaže glasnogovornik njemačkog sindikata pilota Cockpit Jansi Schmitt.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo