STRUČNJAK OBJASNIO KAKO SE NAJČEŠĆE KRADU AUTOMOBILI: /

Znate li što su 'natrkača' i 'čukanje'? Ako ste vozač, trebali biste...

Image
Foto: Ilustracija: Profimedia

Automobili se najčešće kradu na velikim parkiralištima ispred bolnica, tržnih centara, sportskih stadiona...

13.11.2020.
16:02
Ilustracija: Profimedia
VOYO logo

Nedavno smo pisali koliko se i na kakve sve načine kradu automobili u Hrvatskoj. Sličan, ako ne i veći problem imaju u Srbiji gdje kradljivci automobila imaju nekoliko razrađenih i uvježbanih scenarija da odmagle s tuđim vozilima.

Image
DOMAĆI LOPOVI JEDNU MARKU AUTA POSEBNO VOLE: /

'Parkirao sam u garažu, kamera je snimila sve osim toga, ali jasno se vidjelo što je imao'

Image
DOMAĆI LOPOVI JEDNU MARKU AUTA POSEBNO VOLE: /

'Parkirao sam u garažu, kamera je snimila sve osim toga, ali jasno se vidjelo što je imao'

Saša Mijalković s Kriminalističko-policijskog sveučilišta u Beogradu kazao je za Radioteleviziju Srbije koje su najčešće i najpopularnije metode kradljivaca automobila. Pritom je izdvojio dvije, kolokvijalno zvane "natrkača" i "čukanje".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U 'natrkači' kradljivci dođu 'na gotovo'

"Natrkača" je kada vozač privremeno zaustavlja svoj automobil te ga privremeno napušta i ostavlja bez nadzora, ali ne gaseći motor. To se, kaže, obično događa kada vozač nakratko stane ispred kioska ili trgovine da bi kupio cigarete, vodu, novine...

"To su trenutci koje kradljivci koriste kako bi neovlašteno ušli u vaše vozilo i odvezli ga u nepoznatom pravcu", napominje Mijalković.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

To je jedan od najzgodnijih načina za krađu vozila, jer kradljivci ne moraju svladavati nikakve mehaničke ili elektronske prepreke da bi ušli u vozilo i stavili ga u pogon. Sve im je već priređeno "na gotovo".

"Neki mjesecima čekaju takvu priliku i naivne vozače da na tren ostave svoj automobil. To je najgluplji način da izgubite vozilo. Zato ga uvijek zaključajte i ključ ponesite sa sobom", savjetuje ovaj stručnjak.

Dok se vozač svađa, lopov mu krade automobil

Druga popularan način krađe automobila, tzv. čukanje, podrazumijeva da kradljivci u prometu prate vozilo koje namjeravaju ukrasti. Polako mu se približavaju i u jednom trenutku se očešu ('čukaju') o to vozilo izazivaju lakšu prometnu nezgodu.

"Vozač vozila koje će biti ukradeno zaustavlja se, izlazi van, prosvjeduje i svađa se, a to je prilika koju kradljivac koristi da ukrade vozilo", objašnjava Mijalković.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kaže kako postoji iz nespecifičnih načina krađe vozila. Recimo, uz upotrebu vatrenog oružja, kada kradljivci čekaju prigodu da vozač parkira vozilo i izađe iz njega ili dok na cesti čeka zeleno svjetlo na semaforu. Mijalković kaže kako ne samo u Srbiji već u čitavoj regiji ima sve više slučajeva kada vozila kradu lažni autostoperi koje vozači povezu usput.

Sofisticiraniji načini pomoću bluetootha, jammera...

Osim ovih "klasičnih" postoje i sofisticiraniji načini krađe vozila. Primjerice, pomoću mobilnih skenera za kopiranje frekvencije signala koji odašilje ključ za daljinsko otključavanje vozila.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Oni koriste priliku da bi skenirali tu frekvenciju po principu bluetootha i onda, kada se udaljite, oni taj signal reproduciraju u kontrasmjeru te uđu u vozilo. Sličan uređaj, tzv. jammer, koristi se za blokiranje signala koji vi koristite iz vašeg ključa. Drugim riječima, aktivirali ste ključ za daljinsko zaključavanje vozila, oni su aktivirali svoj uređaj koji je malo jača radio-stanica i blokirali signal do vašeg vozila. Vi mislite da ste zaključali vozilo, a oni neometano ulaze u vaš automobil", objasnio je Mijalković.

Još je kazao da se automobili najčešće kradu na velikim parkiralištima ispred bolnica, tržnih centara, sportskih stadiona, kulturno-umjetničkih objekata, škola ili u javnim garažama gdje je manji nadzor ili ga uopće nema. U svim situacijama kradljivci nastoje da to bude blizu neke prometne ceste kako bi što brže i lakše "nestali" u gužvi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo