Strahuju jer ne znaju što jedu

Samo četvrtina Amerikanaca kaže da u cijelosti razumije što je genetski modificirana hrana, pokazalo je istraživanje na više od 3.

13.11.2010.
15:58
VOYO logo

Samo 21 posto Amerikanaca je uvjereno da su genetski modificirane namirnice sigurne, većina od 64 posto dvoji oko toga, dok preostalih 15 posto misli da takva hrana nije sigurna.

Stariji i imućniji ljudi s visokim obrazovanjem najvjerojatnije će misliti da sigurnost nije problem kod GMO hrane, pokazalo je ispitivanje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Gotovo svi se slažu da hrana na deklaraciji treba biti označena ako potiče od genetski modificirane životinjske ili biljne vrste, što je odgovorilo 9 od 10 ispitanih.

No u SAD-u propisi ne traže da se ta hrana posebno označava, osim ako postoji stvarno važna razlika između normalne i modificirane hrane, koja primjerice može izazvati alergijske reakcije kod nekih ljudi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Primjer je genetski modificirani losos o kojem ovih dana odlučuje američka Uprava za hranu i lijekove (FDA). Kod normalnog atlantskog lososa u umjetnom uzgoju, hormon rasta izlučuje se oko pola godine, a kod genetski modificiranog cijelu godinu, pa raste dvostruko brže. No, u prvim nalazima FDA je utvrdio da nema materijalnih razlika između mesa običnog i modificiranog lososa, pa se ne očekuje da će agencija tražiti da u prodaji ima posebnu naljepnicu ako odobri njegovu konzumaciju, navodi NPR.

Odgovori na pitanje biste li jeli genetski modificiranu hranu, razlikuju se ovisno o vrstama hrane.

Čak 60 posto ispitanih kazalo je da bi jeli GMO ako je riječ o povrću, voću i žitaricama, genetski modificirano meso jelo bi 38 posto, a ribu 35 posto ispitanih.

GMO ribe još nema na američkom tržištu, no žitarice i povrće je teško izbjeći od sveprisutnog kukuruza i soje do rajčica, jer je FDA već odobrio konzumaciju širokog spektra GMO namirnica.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ukupno, oko dvije trećine ispitanih reklo ja da to zna. Više od 80 posto ispitanih s visokom naobrazbom kazalo je da je svjesno prisutnosti te hrane na tržištu, dok samo 45 posto onih sa srednjom ili osnovnom školom zna za to.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo