Ali zato Elon Musk poziva Amerikance da glasaju za republikance. To je zadnji čin cirkusa na Twitteru, koji prati cijeli svijet, a koji je počeo otkad ga je preuzeo najbogatiji čovjek na svijetu, koji se usput bavi i prodajom parfema.
Masovni otkazi, masovni odlasci korisnika, ludi tjedan je iza Twittera. U petak su iznenadni otkaz dobile tisuće ljudi iz raznih odjela, od marketinga preko odjela ljudskih prava do komunikacija. Ne viđa se to svaki dan: jednostavno se više nisu mogli ulogirati na svom radnom mjestu i to je to. Bez objašnjenja.
Od 7500 zaposlenika Musk je otkaz dao njima 3700. Pa se neki danas pitaju - kako Twitter uopće funkcionira.
Musk brani masovne otkaze, kaže da će dobivati plaću još 3 mjeseca, i objašnjava da kompanija gubi 4 milijuna dolara na dan. On tvrdi da se govor mržnje nije pojačao, nego smanjio. Smanjio se doduše i broj korisnika, neki prosvjedno odlaze zbog plave kvačice za 8 dolara.
Komičarki Kathy Griffin profil je suspendiran: jer je, kao mnogi drugi za vikend, promijenila ime u Elon Musk. A Musk, znamo, lažna predstavljanja ne dozvoljava. Zato dozvoljava političko agitiranje: na Twitteru je pozvao Amerikance da sutra glasaju za: republikance.
O cirkusu na Twitteru razgovarali smo s IT stručnjakom Markom Rakarom.
"Druge tehnološke kompanije su radile čistke, ali nikada ovoliko velike, da se doslovno otpusti pola kompanije. Nismo to nikada ovako live pratili. Twitter je mala tehnološka kompanija, u odnosu na na primjer, Google", kaže Rakar i dodaje da u SAD-u postoji zakon da u slučaju toliko velikog broja otkaza savezna država treba biti obavještena.
"Čini se da su i u europskim poslovnicama Twittera isto tako prekršili uvjete. Vjerojatno će doći do sudskog procesa i kazni, a neki zaposleni će biti vraćeni na radna mjesta", ističe Rakar.
Ogromna je pobuna protiv naplaćivanja plave kvačice osam dolara, kažu da naplaćivanje ubija cijeli smisao Interneta. Rakar smatra da su ljudi koji su zaslužili svoju kvačicu sada ostali bez nje i uzeo je za primjer Stevena Kinga, no svatko tko želi platiti ju može dobiti.
"Tek ćemo vidjeti u što će se Twitter pretvoriti. Meni se ne dopada u kojem smjeru je Twitter krenuo. Ta platforma je dosta ispod, na primjer, Facebooka i sl. kompanija. Pretresanje je sigurno potrebno, ali i treba naglasiti da je Musk potrošio 44 milijarde dolara da preuzme Twitter i ovim tempom gubitaka koje Twitter trenutno stvara te novce neće vratiti sljedećih par sto godina", objašnjava Rakar i dodaje da Twitter ne vrijedi toliko koliko je Musk platio već trećinu toga iznosa.
Prošli tjedan smo i mi u Direktu, i Biznis Insider, i razni mediji prenosili izvještaje da se povećala količina govora mržnje, prema nekim izvještajima "N word" se povećala za 500 posto. S druge strane Musk tvrdi suprotno: smanjilo se. Rakar to komentira tako što ističe da je Musk marketinški komunikator i da ne treba vjerovati sve što kaže.
"Održavati disciplinu na društvenoj mreži je beskrajno teško. Imamo 7000 zaposlenika na Twitteru, a preko 400 milijuna korisnika. Kakve god algoritme imali jednostavno količina podataka u sekundi je toliko velika da je to nemoguće", ističe Rakar.
"Tek ćemo vidjeti što sijedi. Trenutno je popularno mrziti Muska. Ja nisam među njegovim najvećim fanovima, nisam uopće. Treba čovjeku dati priliku i vidjeti što će se desiti u sljedećim tjednima i hoće li sva njegova aktivnost dati neki kvalitativan rezultat", zaključuje IT stručnjak.