Neposredno prije svojeg 88. rođendana, poglavar 1,4 milijarde katolika počastio se novim vozilom: Mercedes-Benzovim električnim automobilom izrađenim po narudžbi koji prvi put vozi bez ikakve štetne emisije CO2.
Pape se već gotovo 100 godina voze u specijalno konstruiranim automobilima. Ali papa Franjo sada je jedan od prvih čelnika država koji je tako otvoreno raskinuo s motorom s unutarnjim izgaranjem.
Štoviše, Vatikan bi do 2030. trebao postati prva zemlja na svijetu koja će imati samo električne automobile. Papa uvijek naglašava važnost okoliša i upozorava na klimatske promjene.
Premda je u Njemačkoj prodaja električnih automobila u padu, Volkswagenovo poslovanje s Vatikanom posljednjih je godina napredovalo, a VW je tamo ove godine isporučio 40 CO2 neutralnih vozila.
Papu Franju papamobil obično jednom tjedno vozi preko Trga sv. Petra kako bi ga vjernici mogli vidjeti. Ali papamobili se također koriste kada papa ide na putovanja u inozemstvo.
Izraz je popularizirao poljski papa Ivan Pavao II., koji je umro 2005. godine, a kojega ni pokušaj atentata nije odvratio od takvih putovanja.
Novi i potpuno električni papamobil inačica je Mercedesova električnog terenca G580 G-klase. Sa svojim posebno dizajniranim prijenosom, također može putovati na veće udaljenosti brzinom hoda.
Duga povijest suradnje
Najnoviji model papi je osobno predao izvršni direktor Mercedes-Benza Ola Källenius, a na njemu je oko godinu dana radio tim stručnjaka iz Graza, Sindelfingena i Rima.
Električni pogon novog G 580 s EQ tehnologijom prilagođen je kako bi se u potpunosti iskoristile prednosti četiri elektromotora u blizini svakog kotača za posebne svrhe sporih putovanja na papinim nastupima.
U stražnjem dijelu vozila klupa je zamijenjena centralno postavljenim jednostrukim sjedalom podesivim po visini. Ovo okretno glavno sjedalo omogućuje fleksibilno kretanje i obraćanje publici iz različitih kutova. Iza jednostrukog sjedala integrirana su dva jednostruka sjedala s lijeve i desne strane za dodatne putnike.
U slučaju kiše ili loših vremenskih uvjeta, zaseban tvrdi krov nudi zaštitu za putnike.
Lijeva stražnja vrata stručnjaci su uklonili i ponovno izradili – u tradicionalnom stilu gradnje karoserija – iz jednog komada i bešavno zavarenih u karoseriju. Na desnoj strani, šarke stražnjih vrata su premještene na suprotnu stranu. Kao i prethodni Papamobil, vozilo je obojeno u klasičnu biserno bijelu boju.
Prvo vozilo ovog tipa bio je Nürburg 460 Pullman Sedan za papu Pija XI. iz 1930. U to je vrijeme Mercedes-Benz dobio ugovor o isporuci zbog skladnog cjelokupnog paketa – i zato što je tim u to vrijeme prenio važnu karakteristiku – mogućnost smještaja dvaju uglednika i drugog osoblja u vozilo pomoću preklopnih sjedala.
U 1960-ima Ivan XXIII dobio je 300 Landaulet s automatskim mjenjačem i produženim međuosovinskim razmakom.
Njegov nasljednik Pavao VI. u početku je koristio 600 Pullman Landaulet, a kasnije 300 SEL – također Landaulet.
Ivan Pavao II je 1980-ih koristio prvo vozilo službenog naziva "Papamobil" za događanja na Trgu svetog Petra, modificirani model G-klase serije 460.
Od 2002. godine koristio je seriju 463 G 500, koju su koristili i njegovi nasljednici Benedikt XVI. i papa Franjo.
Posebno dizajnirana vozila temeljena na Mercedes-Benz M-klasi i GLE-u također su se ponekad koristila. Nakon povlačenja iz službe, neki od papamobila postavljeni su za razgledavanje u Vatikanu i Muzeju Mercedes-Benz u Stuttgartu.
POGLEDAJTE VIDEO: Dekretom pape Franje crkva Čudotvorne gospe sinjske postala je bazilika