Kažu da su u Londonu potkraj 18. i početkom 19. stoljeća, kada je grad bio prepun siromaha i beskućnika, upravo džin služio sirotinji da u njemu "utapa" brige i ispire očaj. Vremenom je u raznim varijantama, a najčešće s tonikom ili kriškom limete, džin postao profinjeno piće. Britanci su sada odlučili dati dodatni poticaj popularizaciji tog pića diljem svijeta, a time i industriji koja ga proizvodi.
Rastuća industrija
U kampanju su patriotski uključena britanska veleposlanstva diljem svijeta. Ondje je džin postao piće koje se toči na prijemima i u službenim protokolima (bolje reći - nakon njih) a sve na poticaj britanske vlade koja se nada da će tako povećati zanimanje, a time i prodaju domaćeg džina u inozemstvu.
Uostalom, Velika Britanija već jest vodeći proizvođač i izvoznik džina. Od 2010. kada je na izvozu tog pića tamošnja industrija zaradila 288 milijuna funti, zarada se prošle godine već popela na 390 milijuna funti.
Pijuckanje na diplomatskim domjencima
Državna tajnica za okoliš Elizabeth Truss izjavila je kako Vlada čini napore da skupa s proizvođačima džina osigura da "fantastični britanski džin bude posluživan s ostalim nacionalnim jelima i pićima na diplomatskim stolovima". Ona usto očekuje da će industrija džina uskoro ostvariti izvoz od 4 milijarde funti.
Britansko veleposlanstvo u Ateni prošle je godine, primjerice, organiziralo vrtni party na kojem je promovirana jedna čuvena londonska vrsta džina.
Glasnogovornik Ministarstva vanjskih poslova tim je povodom izjavio kako se u veleposlanstvima već"poslužuju britanska piva, vina i žestoka pića, pa će se s tom praksom nastaviti kako bi se predstavili i drugi britanski brendovi. A džin je jedan od njih.
Nekoć zabranjen, danas potican
Tako je džin, nekoć jeftina i teška cuga posprdno nazivana "majkom propasti" kojom se opijala očajna sirotinja, vremenom dospio na listu prvoklasnih proizvoda kojima Britanci grade i učvršćuju imidž u svijetu.
Prije dva stoljeća vlada je čak bila prisiljena zabraniti prodaju džina zbog pogubnog utjecaja, jer se nacija njime nemilice opijala, a danas ga promovira na uglađenim vrtnim domjencima po svojim veleposlanstvima diljem svijeta. Čak planira smanjiti izvozne carine kako bi osnažila industriju džina i ulaganja u nju.