MISTERIJ LETA MH370: / Najnovija izvješća sugeriraju da je pilot sve pomno isplanirao: 'Čini se da je znao jednu važnu stvar'

Image
Foto: PROFIMEDIA
7.5.2021.
11:04
PROFIMEDIA
VOYO logo

Sudbina Boeing 777 koji je nestao s radara 8. ožujka 2014. godine na letu iz Kuala Lumpura za Peking do danas je nerazriješen misterij, kao i sudbina 239 putnika tog zrakoplova i članova osoblja.

Najnovije izvješće o toj tragediji sugerira da je pilot tog kobnog leta pažljivo isplanirao putanju zrakoplova MH370 Malaysia Airlinesa, kako ne bi ostavio tragove putanje prije nego li se zrakoplov srušio u Indijski ocean, piše The Mirror.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'Pilot namjerno promijenio smjer leta'

Ranija izvješća ukazuju da je pilot Zaharie Ahmad Shah bolovao od kliničke depresije, a zrakoplovni inženjer Richard Godfrey smatra da je pilot namjerno promijenio smjer kretanja i ubrzao zrakoplov, sakrivajući na taj način ideju kamo se zaputio. Mijenjajući smjer kretanja, zrakoplov se iznenada izgubio s radara, a zabilježen je tek na vojnom radaru iznad Malaškog tjesnaca netom prije pada.

"Kako zrakoplov ne bi bio otkriven, pilot je izbjegavao dati jasnu ideju o tome koju putanju je odabrao često mijenjajući smjer letenja", napisao je Godfrey u izvješću. Također, istaknuo je da bi se putanja zrakoplova MH370 mogla ucrtati s pomoću podataka WSPR-a (slabog širenja signala), globalnog radijskog sustava koji prati i otkriva zrakoplove koji prolaze postavljanjem "elektroničkih putnih žica". "WSPR je poput gomile žica ili laserskih zraka, ali one djeluju u svim smjerovima preko horizonta do druge strane svijeta", izjavio je Godfrey.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
MISTERIJ LETA MH370; ISTRAŽITELJI NA TRAGU ŠOKANTNOG OTKRIĆA: /

'Pilot je imao kontrolu do samog kraja. Namjerno ih je sve ubio'

Image
MISTERIJ LETA MH370; ISTRAŽITELJI NA TRAGU ŠOKANTNOG OTKRIĆA: /

'Pilot je imao kontrolu do samog kraja. Namjerno ih je sve ubio'

Znao je radno vrijeme radara

"Čini se da je pilot znao za radno vrijeme radara Sabang i Lhokseumawe i to vikendom navečer, u vrijeme slabijeg međunarodnog prometa kada radari neće biti aktivni", tvrdi Godfrey u svom izvješću te dodaje da je putanja očito pomno planirana jer je pilot izbjegavao rute komercijalnih letove. "Nije bio toliko zabrinut zbog potrošnje goriva, više je napora uložio u ostavljanje lažnih tragova. Značajan broj promjena rute i brzine sugerira da je pilot tijekom leta bio aktivan", tvrdi Godfrey.

Unatoč naporima da se pronađe zrakoplov, ostaci malezijske letjelice nisu nikada pronađeni u potpunosti, a u potragu je uloženo 200 milijuna dolara. Premda zrakoplov nije nikada lociran, njegovi ostaci izvađeni su iz mora kod Mauricijusa, Madagaskara, Tanzanije i Južnoafričke Republike, a analiza dijela olupine pronađene u kolovozu 2020. godine potaknula je pozive za organiziranjem nove potrage za nestalim zrakoplovom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
ZA ELISU
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo