'Kako zrakoplov ne bi bio otkriven, pilot je izbjegavao dati jasnu ideju o tome koju putanju je odabrao često mijenjajući smjer letenja', napisao je zrakoplovni inženjer u najnovijem izvješću o letu zrakoplova MH370 Malaysia Airlinesa koji je 2014. misteriozno nestao s radara

Sudbina Boeing 777 koji je nestao s radara 8. ožujka 2014. godine na letu iz Kuala Lumpura za Peking do danas je nerazriješen misterij, kao i sudbina 239 putnika tog zrakoplova i članova osoblja.

Najnovije izvješće o toj tragediji sugerira da je pilot tog kobnog leta pažljivo isplanirao putanju zrakoplova MH370 Malaysia Airlinesa, kako ne bi ostavio tragove putanje prije nego li se zrakoplov srušio u Indijski ocean, piše The Mirror.

'Pilot namjerno promijenio smjer leta'

Ranija izvješća ukazuju da je pilot Zaharie Ahmad Shah bolovao od kliničke depresije, a zrakoplovni inženjer Richard Godfrey smatra da je pilot namjerno promijenio smjer kretanja i ubrzao zrakoplov, sakrivajući na taj način ideju kamo se zaputio. Mijenjajući smjer kretanja, zrakoplov se iznenada izgubio s radara, a zabilježen je tek na vojnom radaru iznad Malaškog tjesnaca netom prije pada.

"Kako zrakoplov ne bi bio otkriven, pilot je izbjegavao dati jasnu ideju o tome koju putanju je odabrao često mijenjajući smjer letenja", napisao je Godfrey u izvješću. Također, istaknuo je da bi se putanja zrakoplova MH370 mogla ucrtati s pomoću podataka WSPR-a (slabog širenja signala), globalnog radijskog sustava koji prati i otkriva zrakoplove koji prolaze postavljanjem "elektroničkih putnih žica". "WSPR je poput gomile žica ili laserskih zraka, ali one djeluju u svim smjerovima preko horizonta do druge strane svijeta", izjavio je Godfrey.

Znao je radno vrijeme radara

"Čini se da je pilot znao za radno vrijeme radara Sabang i Lhokseumawe i to vikendom navečer, u vrijeme slabijeg međunarodnog prometa kada radari neće biti aktivni", tvrdi Godfrey u svom izvješću te dodaje da je putanja očito pomno planirana jer je pilot izbjegavao rute komercijalnih letove. "Nije bio toliko zabrinut zbog potrošnje goriva, više je napora uložio u ostavljanje lažnih tragova. Značajan broj promjena rute i brzine sugerira da je pilot tijekom leta bio aktivan", tvrdi Godfrey.

Unatoč naporima da se pronađe zrakoplov, ostaci malezijske letjelice nisu nikada pronađeni u potpunosti, a u potragu je uloženo 200 milijuna dolara. Premda zrakoplov nije nikada lociran, njegovi ostaci izvađeni su iz mora kod Mauricijusa, Madagaskara, Tanzanije i Južnoafričke Republike, a analiza dijela olupine pronađene u kolovozu 2020. godine potaknula je pozive za organiziranjem nove potrage za nestalim zrakoplovom.