Indonezijski zrakoplov kompanije Lion Air sa 189 putnika i članova posade srušio se u ponedjeljak u more i potonuo, vrlo brzo nakon polijetanja iz Jakarte, a zasad nije poznato ima li preživjelih, priopćili su dužnosnici.
Indonezijske spasilačke službe potvrdile su nesreću, dodajući da je zrakoplov izgubio kontakt sa zemaljskim službama 13 minuta nakon polijetanja.
Pilot BhavyeSuneja je prije tragične nesreće zatražio od kontrole povratak u zračnu luku u Jakarti. Prijavio je tehnički problem i dobio je dopuštenje za povratak, no tada je nestao s radara.
Galerija
"Zasad ne znamo ima li preživjelih", rekao je čelnik indonezijske agencije za potragu i spašavanje MuhamadSyaugi na novinskoj konferenciji, dodajući da iz zrakoplova nije odaslan signal da je u nevolji.
U tijeku akcija spašavanja
"Nadamo se, molimo, ali zasad ne možemo ništa potvrditi", kazao je.
Predmeti poput slušalica i pojaseva za spašavanje pronađeni su u vodama u blizini mjesta gdje je Boeing 737 izgubio kontakt.
"Već smo tamo kako bismo pomogli, naši brodovi, helikopter nadlijeće more", dodao je Syaugi. "Pokušavamo zaroniti kako bismo pronašli olupinu".
Najmanje 23 vladina dužnosnika bila su u zrakoplovu za koji je glasnogovornik zračnih službi kazao da se pokušao okrenuti nakon što je izgubio kontakt. Na letu su bile i dvije bebe te najmanje jedno dijete, javljaju svjetski mediji.
Kupljen prije dva mjeseca
"Ne usudimo se još reći koje su činjenice ili nisu", rekao je direktor Lion Aira EdwardSirait. "Zbunjeni smo i oko toga zašto se to dogodilo, budući da se radilo o novom zrakoplovu", dodao je.
Sirait kaže da su piloti u nedjelju navečer na avionu primijetili i prijavili tehnički problem, no tvrdi i da su aviomehaničari sanirali problem i dali zeleno svjetlo za let.
Lion Air najveća je privatna aviokompanija iz Indonezije koja operira na 126 aerodroma u Indoneziji, Singapuru, Vijetnamu, Maleziji i Saudijskoj Arabiji. Zajedno s tvrtkom-kćeri Wings Air, Lion Air nalazi se na popisu kompanija kojima su zabranjeni letovi na području Europske unije.
Čelnik indonezijskog odbora za sigurnost prometa rekao je da ne može potvrditi koji je bio uzrok nesreće, za što će se morati čekati dok se ne dođe do crnih kutija iz zrakoplova.
"Zrakoplov je moderan, prenose se podaci iz aviona, i njih ćemo pregledati. Ali najvažnija je crna kutija", rekao je SoerjantoTjahjono.
Soerjanto Tjahjono rekao je za CNN kako je srušeni avion kupljen u kolovozu 2018. i ima samo 800 sati leti.
Proizvođač aviona Boeing tvitao je kako su informirani o padu aviona i kako prate razvoj događaja te su izrazili sućut članovima obitelji putnika i posade i najavili kako će pružiti tehničku pomoć u istrazi nesreće.