AMBICIOZNI PLAN ASTRONOMA: / Počela istraživanja planeta udaljenog 40 bilijuna kilometara na kojem je moguć život

Astronomi su pokrenuli iznimno ambiciozan projekt s ciljem prikupljanja što više podataka o planetu koji u mnogočemu nalikuje Zemlji.

16.10.2016.

Prvenstveni cilj ove privatno vođene misije je izgraditi svemirski teleskop veličine stroja za pranje rublja te ga usmjeriti prema Alpha Centauri, našem najbližem zvjezdanom sustavu. Astronomi se nadaju da ću uz pomoć svemirskog teleskopa otkriti detalje ovog tajanstvenog zviježđa koji bi mogao skrivati tajnu života.

SNIMKA KOJU NASA NE ŽELI DA VIDITE: /

Prekinuli prijenos sa svemirske postaje čim su kamere uhvatile ovo...

SNIMKA KOJU NASA NE ŽELI DA VIDITE: /

Prekinuli prijenos sa svemirske postaje čim su kamere uhvatile ovo...

'Pale blue dot'

Ukoliko projekt uspije, što nitko ne može garantirati, kultna fotografija naziva Pale Blue Dot (blijeda plava točka) snimljena 1990. godine kada se NASA-in Voyager 1 okrenuo prema Zemlji te snimio neponovljivu i jedinstvenu fotografiju, mogla bi dobiti konkurenciju, piše The Guardian.

Blijedo plava točka naziv je fotografije snimljene s udaljenosti od oko šest milijardi kilometara, a astronom Carl Sagan za fotografiju je rekao kako opisuje mjesto na kojem je "svaki svetac i grešnik u povijesti naše vrste u jednom trenutku živio: u dijelu prašine sunčeve zrake", te potpom dodao kako je to mjesto prema kojem se trebamo pažljivije i suosjećajno ponašati, biti ljubazni jer je to "jedini dom kojeg poznajemo".

Foto: NASA
Foto: NASA

3000 egzoplaneta

Naš jedini dom, ukoliko misija uspije, mogao bi dobiti konkurenciju.

Od 1980-ih astronomi su potvrdili postojanje više od 3000 egzoplaneta, odnosno planeta koji se nalaze izvan našeg solarnog sustava. No, do sada se nitko nije bavio ozbiljnijim proučavanjem tih sustava. Sve što znamo o drugim sustavima doznali smo posrednim mjerenjima, bilježenjem titranja koje izazivaju zvijezde i valova koji se šire. Znamo da negdje postoji nešto, no ne znamo i što.

'Project Blue'

Nova misija nazvana Project Blue bazirana je na istraživanjima NASA-onog svemirskog teleskopa Kepler i čitavog niza drugih eksperimenata koji su dugi niz godina bilježili podatke o postojanju niza planeta koji se nalaze u zakozvanim 'nastanjivim zonama' udaljenih zvjezdanih sustava.

Na područjima gdje postoje indicije da je temperatura koja doseže do planeta idealna za protok vode. Astronomi su uvjereni kako je na nekom od tih planeta moguće živjeti baš kao na Zemlji.

'Istraživanja rađena posljednjih nekoliko godina pokazuju da su takve malene planete izuzetno pogodne za život. Sada pokušavamo otkriti je li život uobičajena pojava ili tek rijetkost', rekao je voditelj NASA-inog odjela astrofizike, ujedno i voditelj ovog istraživanja.

Svi su svjesni da ova misija neće biti nimalo laka. Alpha Centauri možda je naš najbliži zvjezdani sustav no od Zemlje je udaljen 4,4 svjetlosnih godina, odnosno 40 bilijuna kilometara. Izrađeni teleskop biti će usmjeren prema zvježđu pune dvije godine, te bilježiti aktivnosti.

Astronomi se nadaju da će barem zabilježiti fotografiju poput 'Pale blue dot' koja će ih nastaviti inspirirati.