najduža superbrza pruga /

Superbrzi vlak prođe 2.300 kilometara za osam sati!

Image

Vlak će prometovati na pruzi dugoj 2.298 kilometara između Pekinga i Guangzhoua, velikog gospodarskog središta na jugu Kine, za što će mu trebati osam sati, tri sata manje nego dosad. Vozit će prosječnom brzinom od 300 kilometara na sat i zaustavljat će se na 35 usputnih stanica.

26.12.2012.
11:21
VOYO logo

Prvi vlak na najdužoj superbrzoj pruzi u svijetu koja povezuje Peking i Guangzhou, pušten je u promet u srijedu ujutro, označivši novu etapu u sveobuhvatnu razvoju kineske željezničke mreže, koju prate afere i prometne nesreće.

Kina je odlučila ovaj vlak pustiti u promet na rođendan 'velikog sina' te zemlje Mao Ce-tunga koji je rođen 26. prosinca 1893. godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vlak će prometovati na pruzi dugoj 2.298 kilometara između Pekinga i Guangzhoua, velikog gospodarskog središta na jugu Kine, za što će mu trebati osam sati, tri sata manje nego dosad. Vozit će prosječnom brzinom od 300 kilometara na sat i zaustavljat će se na 35 usputnih stanica, u većim gradovima poput Zhengzhoua, Wuhana, Changshea.

Neke superbrze dionice te pruge (Zhengzhou-Wuhan-Guangzhou) već su ranije puštene u promet.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Polazak prvog vlaka izravno je prenosila Kineska središnja televizija koja je objavila i snimke unutrašnjosti vagona, u kojima su se putnici fotografirali za uspomenu na ovaj događaj.

Prvi superbrzi vlakovi u Kini su počeli voziti tek 2007. Od tada je u toj zemlji sagrađena najveća željeznička mreža u svijetu koja je koncem 2010. imala više od 8.000 kilometara pruga, a taj bi se broj trebao udvostručiti do 2020.

No taj su razvoj obilježile korupcijske afere i nedovoljna prometna sigurnost.

Tako je u sudaru dvaju superbrzih vlakova 23. srpnja 2011. poginulo 40, a ozlijeđeno je 200 osoba na istoku Kine, što je potaknulo oštre kritike u zemlji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prije otvorenja nove superbrze pruge između Pekinga i Guangzhoua vlasti su ustvrdile da su poduzele korake radi boljeg održavanja i provjere infrastrukture (pruge, vagoni, hitna pomoć u slučaju problema).

No zabrinutost i dalje postoji. Global Times, list blizak Komunističkoj partiji, prenosi u srijedu izjavu čelnika ministarstva za željeznicu koji je priznao da, usprkos poduzetim mjerama, problemi još postoje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ne možemo biti sigurni da ubuduće neće biti baš nikakvih rizika. Imali smo puno pritisaka javnosti", rekao je za list Zhao Chunlei, čelnik tog ministarstva.

Pruga će biti u potpunosti operativna za novogodišnje praznike koje Kinezi slave sredinom veljače, kada će stotine milijuna ljudi krenuti na put, što je najveća godišnja migracija u svijetu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo