Nakon 13 mjeseci radova, u nedjelju u 7 sati ujutro otvoren je novi zagrebački rotor, a puštanju u promet novouređenih prometnica i tunelskih podvožnjaka prisustvovao je i zagrebački gradonačelnik Milan Bandić.
Radovi na rekonstrukciji stajali su 320 milijuna kuna, a dijelom su financirani iz europskih fondova. Cestovni promet pušten je danas, a tramvajska pruga, pješačke i biciklističke staze te uređenje okoliša bit će završeni do svibnja.
Na rotoru su postavljeni semafori koji reguliraju promet prilikom vožnje u kružnom toku, na koji prema regulaciji prometa neće ulaziti vozači iz smjera Lučkog i Novog Zagreba, jer će oni prolaziti podvožnjakom ispod rotora.
"Priveli smo prvu fazu projekta kraju i s novim rotorom će se 50 do 55 posto prometa spustiti ispod zemlje kroz tunelske cijevi. Bit će u početku malih problema, ali zato je signalizacija besprijekorna i mi ćemo ovih dva i pol mjeseca, do prvog svibnja, napraviti sve što je ostalo za napraviti", rekao je gradonačelnik.
'Ne bi trebalo biti gužve'
Voditelj projekta rekonstrukcije Goran Radić rekao je kako na rotoru ne bi trebalo biti gužve ako se prate prometni znakovi.
"Ako nije bilo sada, na privremenim prometnicama, mislim da je ovo daleko prostranije. Do sada smo koristili pola rotora, a sad ćemo koristiti cijeli, tako da ne bi trebalo bit gužve", rekao je Radić.
Pročelnik Gradskog ureda za promet Dinko Bilić rekao je da je izvođenje projekta zagrebačkog rotora bilo definirano kroz dvije uporabne cjeline.
Sada je puštena u promet prva uporabna cjelina koja obuhvaća cestovne prometnice na rekonstruiranom rotoru, izvedene tunelske podvožnjake i sve pristupne cestovne pravce iz Remetinečke ceste, Dubrovačke avenije, Jadranske avenije i Jadranskog mosta.
Drugu uporabnu cjelinu predstavljaju tramvajska pruga, pješačke i biciklističke staze te hortikulturno uređenje okoliša čiji je završetak planiran za 1. svibnja.
Sudski vještak za cestovni promet Goran Husinec među prvima se provozao novim rotorom, piše Večernji list.
"Rotor je dobar, siguran, signalizacija je dobra", kazao je vještak.
Jedino što zamjera je to da je brzina regulirana tako da je dozvoljena brzina za sada 40km/h što je, kako kaže, objektivno premalo.
"Kroz tunel bi dozvoljena brzina morala biti najmanje 60km/h, pa čak kad je dobro vrijeme i 80 jer je on nov, moderan i nema razloga da se kroz njega vozi jako sporo", smatra Husinec.
Kazao je i kako će semafori zasigurno povećati sigurnost vozača te je apelirao na vozače da paze kada se prestrojavaju kako bi se svi mogli voziti sretno i sigurno.
Novi rotori
Podsjetimo, Grad Zagreb je odlučio raspisati i nekoliko natječaja za projektiranje manjih rotora po cijelom gradu.
Jedan od natječaja obuhvaća gradnju čak tri kružna toka na 400 metara udaljenosti, oko jezera Bundek. Tako bi raskrižja Ulice Damira Tomljanovića Gavrana i Adamićeve te Sajmišne ceste i Ulice Karla Metikoša i silazak s Mosta Slobode mogli biti pretvoreni u kružne tokove.