Zanimljivo je kako su sve nove Vladine limuzine teški dizelaši premda je premijer na nedavno klimatskom samitu bajao o Hrvatskoj kao ekološki i energetski održivoj zemlji, o vlakovima na električne baterije, o dolini vodika, o osnivanju nekog Eko klimatskog instituta i naravno o e-mobilnosti. A evo cijeli njegov kabinet zajedno s njim uporno kupuje automobile koji troše ekološki najgore i najskuplje moguće gorivo - dizel. Još je zabavnije kako se i zagrebački Zeleni gradonačelnik nekidan pohvalio s nabavkom 40 novih autobusa koji - također voze na dizel.
Nije baš jasno kako će dizel autobusi pomoći povećanju kvalitete zraka i smanjenju lebdećih čestica, ali nije ni Tomaševiću lako, mora i on nešto brljati i prtljati jer je nabavka autobusa s kojima se sad hvali započela još u mandatu bivšeg gradonačelnika.
Zapravo ako ćemo iskreno svi projekti koji se sada dovršavaju i s kojima se nova gradska vlast hvali, od novih i obnovljenih škola i vrtića do novih knjižnica uglavnom su rezultat projekata započetih u mandatu bivše vlasti.
Ali nisu svi zagrebački projekti tako sretno završeni nevezano tko se s njima hvalio i tko ih je započeo. Tako je recimo na mjestu gdje je trebao biti najveći europski projekt grada Zagreba, 60 milijuna eura vrijedan dječji Centar za translacijsku medicinu bolnice Srebrnjak ostala samo golema rupa. A 440 milijuna kuna još uvijek stoji na računu države koja čeka da se Grad, bolnica i izvođači radova dogovore kako i što dalje.
U međuvremenu je bolnicu napustila većina stručnjaka koji su radili na tom projektu pa će se po svemu sudeći tih 440 milijuna kuna ubrzo vratiti onamo odakle su i došli- u Bruxelles. Novoj gradskoj vlasti ne ide baš najbolje ni velika smećarska revolucija.
Premda građani manje više uredno razvrstavaju otpad, upravo zbog pojačanog razvrstavanja došlo je do enormnog porasta plastičnog otpada i žutih vrećica a onda i do kaosa u odvozu otpada. Pa je umjesto zelenih otoka po gradu sve više smećarskih otoka. Da ne pričamo da još uvijek nema ni sortirnice ni adekvatne kompostane tako da veliki dio onoga što građani razvrstaju i dalje ide ondje gdje ide i ostaje već više od 50 godina - na Jakuševcu.
Grad nije uspio riješiti ni problem podzemnih spremnika koji su se naveliko najavljivali u Centru Zagreba, zasad su uspjeli postaviti jedan jedini i to donirani spremnik, a natječaj za kupnju još 50 spremnika Tomašević je nekidan morao poništiti. U međuvremenu u Splitu je nova vlast dosad postavila već 15 podzemnih spremnika a u godinu dana planiraju ih postaviti čak 340. Ali dobra je vijest da je Grad već raspisao natječaj za koncesiju na zemljište na kojemu će Mate Rimac navodno napraviti infrastrukturu za robotaksije. Podsjetimo prvi robotaksiji Zagrebom bi trebali početi prometovati već 2024. godine.
Dakle za samo dvije godine Zagreb će imati ono što nitko na svijetu još i ne planira imati - taksije bez vozača. A nakon toga podsjetimo, stižu i vlakovi na baterije.