Hrvatski ministar znanosti, obrazovanja i sporta Željko Jovanović
i njegov srbijanski kolega Tomislav Jovanović osvrnuli su se na
pitanje hrvatskih udžbenika povijesti za osnovne i srednje škole
te istaknuli kako obojica u područjima za koja su zaduženi čine
sve da postojeće razlike ne razjedinjuju nego sjedinjuju dvije
zemlje.
Dvojica ministara, koji su danas u Zagrebu s kolegama iz regije
potpisali deklaraciju o Regionalnoj strategiji istraživanja i
razvoja za inovacije, na pitanje novinara osvrnuli su se i na
hrvatske udžbenike povijesti za osnovne i srednje škole u
kontekstu nedavne izjave srbijanskoga predsjednika Tomislava
Nikolića da mu "smeta što se u hrvatskim udžbenicima povijesti
Srbe naziva četnicima i agresorima".
Ministar Željko Jovanović potvrdio je da je hrvatski veleposlanik
u Republici Srbiji Gordan Markotić predao srbijanskom
predsjedniku Tomislavu Nikoliću paket od 17 udžbenika povijest
koje mu je on uputio.
"Ti udžbenici utemeljeni su na činjenicama i istini, a ja i moj
kolega Tomislav Jovanović uporno ponavljamo da nas neke razlike
koje imamo trebaju spajati, a ako želimo u budućnosti svi živjeti
bolje i kvalitetnije onda uvijek u prvome planu mora biti
argument riječi, a ne argument sile", izjavio je Željko
Jovanović.
Srbijanski ministar Tomislav Jovanović rekao je da je uspio tek
djelomice pogledati hrvatske udžbenike iz povijesti.
"U onome što sam uspio vidjeti nema spornoga, a pitanje je kakvi
su izvori korišteni jer moj hrvatski kolega i ja, koji dolazimo
iz istoga područja znanosti, znamo da pri istraživanju nekoga
područja netko može rabiti jedne izvore, a drugi druge izvore",
izjavio je.
Rekao je da je "uvjeren kako je predsjednik Nikolić dobio podatke
koji su potpuno drukčiji od onih koje je on dobio". Smatra da će
predsjednik Nikolić "kada se sam uvjeri u te druge podatke
iznijeti javnosti mjerodavne podatke u cilju dobre suradnje dviju
zemalja koja osigurava ne samo dobrobit naših naroda već i cijele
zajednice".
Za Tomislava Jovanovića puno su važnija pak tri hrvatska
udžbenika iz zdravstvenog odgoja, koje je dobio na uvid, a što,
istaknuo je, nedostaje u srbijanskome obrazovanju pa ga treba što
prije uvesti. Hrvatske udžbenike zdravstvenog odgoja smatra
pozitivnim primjerom kako treba surađivati te je istaknuo da on i
njegov hrvatski kolega "čine sve da razlike među nama postanu što
manje te da nas postojeće ne razjedinjuju nego ujedinjuju".
"U onome što sam uspio vidjeti nema spornoga, a pitanje je kakvi su izvori korišteni jer moj hrvatski kolega i ja, koji dolazimo iz istoga područja znanosti, znamo da pri istraživanju nekoga područja netko može rabiti jedne izvore, a drugi druge izvore", izjavio je srbijanski ministar Tomislav Jovanović.