NE PAZIMO / Vozačima e-romobila kaciga je suvišni dodatak, a hitne pune ozlijeđene djece. Zašto nitko opasnost ne shvaća ozbiljno?

U jednom danu tri su djevojčice doživjele su nesreću dok su se vozile na električnom romobilu. Dvije su se vozile na jednom romobilu prema školi, i završile pod kotačom kamiona, treća se zabila u automobil, a nije nosila kacigu. I koliko god mi trubili da su romobili opasni, a doktori da im svaki dan stižu polomljeni ljudi: nesreće se stalno događaju, a mnogi i dalje jure kao da nema sutra

18.10.2023.
8:00
VOYO logo

Uzele su električni romobil, krenule u školu i završile pod kamionom. Samo par kilometara dalje od Bjelovara pustolovina je završila u vratima automobila. Jedna se nesreća dogodila na pješačkom prijelazu, druga na lokalnoj cesti, a zajednička im je poveznica dječja nepažnja.

"Mislim u principu da je najveći problem roditelja, odgoja i uputa", komentira Dario iz Bjelovara.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

A tko je kriv? "Tko nije. Svi trebali malo više pripaziti u prometu", upozorava Blaženka.

A ne pazimo. Iako su električni romobili motorizirana prijevozna sredstva, mnogi ih voze bez razmišljanja o posljedicama. Hitni prijemi bolnica prepuni su ozlijeđene djece. U zagrebačku traumu svaki dan dođe barem jedno.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
oprezno s vožnjom! /

Ljudi s Hitne otkrili: 'Odu van, popiju previše alkohola pa stanu na romobil i lete pa odu ruke i noge'

Image
oprezno s vožnjom! /

Ljudi s Hitne otkrili: 'Odu van, popiju previše alkohola pa stanu na romobil i lete pa odu ruke i noge'

"U zadnje vrijeme imamo sve veći broj pacijenata koji dolaze kroz objedinjeni hitni bolnički prijem zbog ozljeda s električnog romobila i taj broj možemo očekivati da će biti u porastu", upozorava dječji kirurg Marko Mesić.

I nesreće doista vidimo češće. Što se događa odlučili smo sami provjeriti na zagrebačkim ulicama. Već nakon dvadesetak minuta postalo nam je jasno da je mnogim vozačima kaciga suvišni dodatak.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Znaju da ne smiju voziti bez kacige, ali to ignoriraju. Još tridesetak minuta inspekcije i podvlačimo crtu. Rezultat nije obećavajuć.

Od deset vozača romobila koje smo danas snimili, šestero ih nije imalo kacige, a troje je čak vozilo sa slušalicama u ušima. S obzirom na stanje prometnica, ali i prometnu kulturu, velika je sreća da nema i više ozlijeđenih.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zdravko, inače vozač romobila iz Zagreba zna da ne smije voziti bez kacige, no svejedno to radi.

"Ali sad kada dođe hladno onda stavljamo kacigu", opravdava se.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prije godinu dana Hrvatska je zakonski regulirala vožnju električnih romobila. Uz maksimalnu brzinu od 25 kilometara na sat i zabranu upravljanja mlađima od 14 godina, ovo je najvažnije za znati. Nenošenje kacige kažnjava se s 30 eura, vožnja sa slušalicama na oba uha također s 30 eura.

Noćna vožnja bez reflektirajućih oznaka vozače će koštati 40 eura, a ako voze bez prednjeg i stražnjeg svjetla to će ih koštati dodatnih 60 eura.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prometni stručnjak Goran Husinec koji sam vozi romobil ima za vozače par korisnih savjeta.

"Na romobilu je najopasnije da on naleti na nekakvu grabu. Mali su kotači, čovjek padne na cestu i na njega naleti automobil. Djeca na romobilima da, ali nikako na prometnicama gdje ima puno automobila. Kaciga uvijek", upozorava Husinec.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vožnja po autocesti romobilima je zabranjena. Ipak jedan avanturist koji po zaustavnoj traci vozi tri puta brže od maksimalne dozvoljene brzine jasno pokazuje da je zakon vrlo često mrtvo slovo na papiru.

"Oni nemaju knjižice kao automobili i motocikli i vrlo ih je teško provjeriti. Znači policajac ako zaustavi romobil, kako će on znati koliko je romobil brz. Ima romobila koji idu i do 100 kilometara na sat", upozorava na nelogičnosti stručnjak Husinec.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kada nešto juri tako brzo, jasno je da ne može biti dječja igračka.

TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo