Iako je na poligonu, Anamarija Jembrek, ne zaboravlja kacigu. I to ne zbog zakona, koji je lani definirao pravila i kazne za vozače romobila, nego jednostavno želi sigurnu vožnju.
"Mislim da nije problem nositi kacigu, svatko to može uzet sa sobom, tako da nije toliko velika. Može se ponijeti, meni služi i nije mi problem je uzeti sa sobom", smatra Jembrek.
Vozačica romobila kaže da do sad nije pala s romobila, ali: "Bilo je par bliskih susreta s padom."
I da je pala, kaciga bi je zaštitila od ozbiljnijih ozljeda, a pomoć zbog padova sve se više traži i na Hitnoj.
Mate Lerga, specijalist hitne medicine u KBC-u Rijeka, otkiva nam: "U noćnim satima, u stanju recimo inače ne bi vozili jer su bili u izlasku pa imaju previše alkohola u krvi, a stanu na romobil pa lete i tako."
Takvih je u Hrvatskoj u godinu dana bilo 170 i platili su kaznu od 60 eura.
Otkio je i o kakvim je ozljedama obično riječ: "Uglavnom su bile ruke i noge, ne sjećam se neke posebne, u smislu teških ozljeda mozga da smo imali ili nešto specifično. Ali sve ozlijede koje mogu nastat u bilo kojem sudjelovanju u prometu."
I to se pokušava riješiti kaznama. Za one koji ne poštuju pravila pa voze po cestama na kojima je dozvoljena brzina iznad 50 kilometara na sat je 130 eura, ali u Primorsko-goranskoj županiji najviše je kazni ispisano vozačima bez kaciga.
Jure Jurković, policjiski skužbenik kaže nam: "Negdje dvjestotinjak kazni od stupanja na snagu novog Zakona, možda i više. A što se tiče iznosa novčane kazne, ona je zakonom propisa, 30 eura."
Na razini Hrvatske od 30. srpnja prošle do 30. kolovoza ove godine zabilježeno je 3236 prekršaja, čak 2134 zbog nenošenja kacige.
S neodgovornima se već obračunala Francuska. Pariz je električne romobile zabranio.
Marko Filipović, gradonačelnik Rijeke, kaže nam: "Promišljanja Grada Rijeke ne idu za sada u smjeru da se zabrani upotreba romobila, pratimo naravno situaciju. Mislim da ona nije eskalirala kao u Parizu. "
"Izbjegavam gužvu, pogotovo gdje ima više ljudi jer je teško izbjegavat pješake i trebamo malo više pazit na njih", komentira jedna vozačica.
Jer ako se međusobno u prometu ne budu poštovali, i to se može prerezati pariškim receptom.
POGLEDAJTE VIDEO: Istra i Kvarner nakon 45 godina spojeni su i s druge strane. Pogledajte što sve nudi tunel Učka