NOVI SLOGAN / Od 'Raja na zemlji' do 'Hrvatske pune života': HTZ traži novi slogan kojim će namamiti turiste na Jadran

Image
Foto: RTL

Hrvatska turistička zajednica želi napraviti destinaciju doživljajno aktivnog turizma

23.2.2023.
7:30
RTL
VOYO logo

Imali smo Mediteran kakav je nekad bio, Hrvatska puna života, Mala zemlja za veliki odmor. A sad trebamo novi slogan.
Hrvatska turistička zajednica objavila je natječaj za novi slogan kojim ćemo mamiti turiste na Jadran. Koji god bude izabran, sigurno će biti rasprava i prijepora, kao što bude uvijek oko svega. I oko slogana i oko spotova. Priču vam donosi Ana Trcol.

Ako je ikada i bila - Hrvatska više nije - puna života. Hrvatska turistička zajednica traži novi slogan i imidž. Ne žele da nas se više doživljava kao zemlju masovnog turizma, jeftinog ljetovanja i nesofisticirane potražnje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Od trenutačnog statusa jeftine mediteranske destinacije žele napraviti srednjoeuropsku. Kao i od ideje "dolce far niente", status koji - prema HTZ-u sada imamo, žele napraviti: destinaciju doživljajno-aktivnog turizma.

"Ovaj novi slogan koji se priprema, nova kampanja, želi se odmaknuti od masovnog turizma, želi ponuditi nešto novo, nešto drugačije, nešto poželjnije na samom tržištu." komentirao je Dejan Gluvačević s Fakulteta političkih znanosti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kada je novi slogan postao "Full of life", bilo je puno kritika, glavna zamjerka je bila da Hrvatska i nije puna života. Zato smo Vas pitali za prijedloge:

Mala ŠČ za veliki AP.
Mala zemlja sa predivnim morem, za odabrane posebne goste na ogradjenim plažama!
Ne volimo vas, ali vas trebamo, okupaj se, pojedi i aj ća.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

90-ih smo imali "Mala zemlja za veliki odmor", slogan za kojeg se pričalo da Tuđman nikada nije volio, 2001. smo dobili Mediteran kakav je nekada bio. U sklopu toga su bile kampanje "Kad srce kaže ljeto, kaže Hrvatska", Tako lijepa, tako blizu i Hrvatska - svijet različitosti. A onda je došao dosadašnji "Full of life".

"Osim brendiranja Hrvatske kroz turizam trebali bi se usmjeriti i na druge aspekte. Dakle zahvatiti jedan širi aspekt na temelju kojeg ćemo se promovirati", dodaje Gluvačević.
Pokušaji hrvatskog promoviranja ponekada su prošli neslavno: sredinom 90ih dobili smo slogan Raj na zemlji koji je tadašnjeg ministra turizma Niku Bulića stajao i funkcije. Jer je autorica bila njegova supruga, koja se na natječaj javila pod djevojačkim prezimenom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

2010. godine HTZ je napravio seksistički reklamni spot, što je zasmetalo bivšoj premijerki Jadranki Kosor koja je tada predložila da se iz spota HTZ

"kada se govori o turističkim vrijednostima, destinacijama izostavi reklama dijelova ženskoga tijela, to jest na neki način seksistički. To ne morate shvatiti kao naredbu."
Podsjetimo se kako su ostali političari prije 13 godina objašnjavali seksizam. Darko Milinović, bivši potpredsjednik Vlade, komentirao je istu reklamu kao i Kosor.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Mislim ajde, možda nije baš primjereno samo jedan dio ženskog tijela prikazivati, pa možda i onaj tekst da se previše ne prži, daje jednu lošu poruku.", rekao je tad.

Prošle godine u spotu u kojem se promovira Hrvatska - završila je i Norveška - a najveći hit: Hrvatska turistička zajednica tužila je Paula Bradburyja, osnivača i urednika portala Total Croatia News" zbog šale. Urednik turističkog portala na engleskom jeziku Total Croatia News na svojem Facebooku je objavio "meme": Croatia full of uhljebs. Prije mjesec dana tužbu su povukli, a i moraju platiti 1781 euro sudskih troškova.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ne mislim da sam otkrio državne tajne. To je bio meme, objavio sam to na na svojem privatnom Facebook profilu. Objava je tamo bila 3 dana, bez komentara. Nisam optužio nikoga, a nije moja odgovornost ako su se ljudi prepoznali u tome." rekao je Bradbury.

Bila puna uhljeba ili života, jedno je sigurno: kad je turizam u pitanju treba nam promjena.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sisi
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo